< Tilbake til oversikten

Må eg kutte aerobic no då?

Konkelimonke sa for siden:

Heisann sveisann!

Har mottatt Ketolyseboka mi no, og det må eg sei var den mest fornuftige lesinga eg har hatt på LENGE! Eg er overbevist om at DETTE er tingen for meg! Til og med typen (som er skeptisk til det meste som har mes "slanking" å gjera) skal slenga seg på ilag med meg!

MEN: I boka står det at det ikkje er så lurt med hard trening som aerobic, step, spinning og slikt... Eg går på aerobic kvar måndag, ganske hard aerobic. Må eg kutte ut det no då? Det er gjennomgåande i boka at gåtur er bra... Men... det er jo så morro med aerobic!

Eg går eigentleg på step kvar onsdag òg, men det kan eg no heller drøya litt då! Hehe!

Nokon som har treningerfaring når ein går på Ketolyse?

Klem frå Konkelimonke

Charmtassen sa for siden:

Jeg tror rådene om gåturer i ketolyseboka er ment mest til de som til nå har levd et stillesittende liv. Da kan det være drastisk å starte opp med aerobic og annen trim som er svært fysisk krevende.

Hvis du allerede er trent og vant til å gå på aerobic hver mandag - så er det bare å fortsette med det. Men du skal være klar over at du i begynnelse kanskje blir litt mer sliten enn det du var før du begynte på kuren. Dette vil jo bli bedre etter hvert!
Lykke til videre! :)

Monen sa for siden:

Jeg trener akkurat som vanlig, både spinning og styrke :)
Merker ikke noe forskjell på spinninga, men enkelte dager kan jeg merke at vektene virker litt ekstra tunge!

drizella sa for siden:

Jeg trente både spinning, stepp og vekter før jeg begynte på ketolyse. Fortsatte med det samtidig med kuren, og det har fungert helt fint. Har ikke merket at jeg har blitt mer sliten heller. Det er jo bare å prøve ut om det fungerer for deg...

Nille sa for siden:

Torkil sier du fint kan trene som før på ketolyse, men du må lytte til kroppen din. noen kan ha problemer med energi etc. i begynnelsen og blir kvalme og svimle når de tar hardt i. Det kan være veldig farlig, derfor anbefales det å ta det litt rolig med en gang og så trappe opp. Blir du kvalm eller svimmel er det veldig viktig å STOPPE MED EN GANG ! Føler du deg fin er det bare å kjøre på-
[color=purple][/color]
Altså, - LYTT TIL KROPPEN, det er det viktigste rådet av alle ! :D

michelle_a sa for siden:

Jeg har gått på atkinks i snart to uker og jeg merker at jeg ikke klarer å løfte like tungt og med så mange repitisjoner som jeg klarte før jeg begynte på dietten.

Håper det snart går over. Er jo litt uvant det her i begynnelsen :)

kristih sa for siden:

Hei. Jeg er aerobic innstruktör og den eneste forandringen jeg har merket er litt mindre eksplosiv energi. Fortsett å trene som för,men ta höyde for den minskede energien..

Konkelimonke sa for siden:

Tusen takk for svar alle saman!
Då satsar eg på at eg vert frisk nok til måndag (har hatt influensa heile veka...), slik at eg kan trimma aerobic!

Takkar så mykje!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.