< Tilbake til oversikten

Du blir sint av kjøtt!

Goggen sa for siden:

Jeg fant denne artikkelen på Alternativ helse. Den er litt gammel, men jeg fant den ikke her inne, så jeg legger den ut.

En liten smakebit fra artikkelen som er skrevet av Vebjørg Seim alternativ helse 1999:

"Ikke lytt til de negative stemmene! Du har makt til å forbedre ditt barns muligheter (og dine!) ved først å kutte ut kjøttet, da kjøtt er aggresjons-fremkallende. Det virker irriterende på sinnet fordi det er tungt fordøyelig. I tillegg gir det mennesket en dårligere utstråling."

Her er resten av artikkelen:
www.althelse.com/?artid=1173

Kilde: www.Althelse.com

Nille sa for siden:

....javel.... :blinke:

Photobscura sa for siden:

Hahaha, jeg kan ramse opp tusen andre GODE grunner til å ikke spise kjøtt før denne. Og jeg er ikke I MOT kjøttspising. Kreisi dame.
Underholdende da.

stinasol sa for siden:

hmmm...jeg blir glad av kjøtt jeg :D

Karin sa for siden:

Når et av argumentene mot kjøtt er at et sukkerholdig kosthold gjør folk aggressive og voldelige - ja, da falt jeg litt av lasset jeg. . .

kristih sa for siden:

Hehe basert på egne observasjoner til og med.... Jeg er imponert...:rolleyes:
E-stoffene derimot er jeg heeelt enig i at kan påvirke oppförsel. DET er jo faktisk bevist(ikke bare observert av forfatteren)

donjuanwannabe sa for siden:

Når du heter Vebjørg Seim så er det jo ikke rart man har slike rare meninger. :D

Kanskje du skulle prøvd å kutte ut karbohydrater istedet og se om det virkelig var kjøttet sin feil? :)

BiggestLooser sa for siden:

:stortsmil Meg før jeg spiser kjøtt. Og meg etter et godt kjøttmåltid. Yeah, right. :boxing: Jeg har akkurat spist en fet svineknoke og nå skal jeg ta deg. Grrrr.....rovdyret våkner. :krangle:

Karin sa for siden:

Ja, det er jo ikke rart at vi er så aggressive og voldelige og fæle mot hverandre her inne, så mye kjøtt som vi spiser! :D

Manina sa for siden:

Det må jeg si var veldig overraskende, om det stemmer... Hvilket jeg ikke tror det gjør. Hadde selv mye aggresjon i meg, ble fort sint da jeg spiste veldig lite kjøtt, men mye brød og andre karbohydrater. Nå er jeg mye "rundere" i væremåte, og generelt sett gladere og mer omgjengelig.
Må si at det er ting som tyder på at det er høyt karbohydratinntak og særlig mye sukker som gir høyt aggresjonsnivå.

lavendel sa for siden:

Tror de tenker på at energien til dyret som kanskje har lidd mye på bås fortsatt er i kjøttet når vi spiser det. Det er mange dyr, spesielt griser som har det helt forjævelig for at vi skal spise det. Derfor klarer jeg ikke stappe i meg ubegrenset av det. Har ikke verdens beste samvittighet akkurat. Men jeg skjønner jo at kjøtt er naturlig for menneske å spise. Og så lenge økologisk er så dyrt og lite tilgjengelig så har man ikke så mye valg.

Nicpins sa for siden:

Hææ-hææ-hææ-hæææææ........LER MEG IHJÆL, for en dustete artikkel.....heheheheheh!!!! :w00t:

Jaggu meg mye man skal høre før nesa detter av :klovn: ...eller var det ørene??? STEIKI!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.