< Tilbake til oversikten

kaffe og ketose?

Monix sa for siden:

hej alle

jeg er nystartet på kuren. 4 dage, og er ikke kommet i ketose endnu? hvornår skulle det kunne ses?
derudover har jeg et spørgsmål om kaffe. der står i bogen at man må drikke det ubegrænset, skal det tælles med i de daglige kb? ellers kommer en 4-5 kopper kaffe jo nemt op på en 2-3 kb pr dag:S og jeg er dybt afhængig af kaffe..
Er der nogle der ved om 20 kb pr dag er helt galt i starten af en kvinde?

p.s godt forum herinde:)

Venligst Monika

Photobscura sa for siden:

Dette lurer jeg på litt også. Skal snart på Atkins Induksjon, og vet at han ikke anbefaler noen koffeinholdige drikker overhodet. Samtidig har jeg lest om flere som har klart induksjonen helt greit, selv om de har drukket kaffe... Forvirrende. Klarer meg som regel på en til to kopper om dagen, men uten er verre...

Thorwald sa for siden:

Hei,

ikke det at jeg har så veldig god greie på dette, men jeg leste akkurat om dette i går kveld. Og slik jeg forstod det så er det altså NOEN mennesker som ikke går ned i vekt dersom de inntar koffein. Men ikke alle. Så om man drikker litt kaffe og kiloene raser av, så kan man jo sikkert fortsette å drikke kaffe. Men dersom man ikke går ned, så kan det altså skyldes kaffen. Håper dette hjalp på "forvirrelsen"? :)

Photobscura sa for siden:

Takk! Det var vel kanskje sånn jeg hadde tenkt at det kunne være også!
Har tenkt på å kutte ut kaffen en periode, i og med at jeg har vært på et "platå" i flere uker. Tror kanskje litt kyndig Atkins-behjelpelighet kanskje også kan hjelpe. RIP Kaffe :(

Torkil sa for siden:

:) Hei
Jeg kan ikke si jeg husker hver setning i boken, men veldig mange drikker flere kopper kaffe daglig og går ned i vekt med ketolysekuren. Får man langvarige problemer med dårlig vekttap er redusert kaffedrikking et av rådene man må ty til
Vennlig Hilsen
Torkil

Begod sa for siden:

Jeg er blandt dem som må være forsiktig med kaffen, jeg er mye mer følsom for kaffe når jeg er i ketose enn ellers, jeg reagerer omtrent på samme måte av kaffe som andre gjør av å innta sukker. Jeg blir urolig, skjelven og får et sug i magen. Løsningen:jeg drikker mye koffeinfri kaffe og maks 2 kopper kaffe med koffein pr dag. Jeg har i masse fløte i de 2 koppene med koffein og det ser utsom at det demper skade virkningene. For meg så virker det som om koffein får blodsukkret til å skyte i taket, kan koffein påvirke blodsukkret?

Nille sa for siden:

:ja: Mange bra svar her. Det er bare å konstatere at mange lavkarbo tilhengere inntar koffeinholdig drikke uten noe problem eller stans i vekttap. Dessverre er det også mange som er ømfintlige. Personer med sterk insulinresistens f.eks. bør kutte ned, eller kanskje kutte koffein helt ut. Hvis du har hatt en jevnt vekttap som så stopper helt opp, OG du følger planen etter boka, kan det være en god ide å kutte ut koffein for en periode for å se om det hjelper.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.