Monen sa for siden:
Hvor ille er det å spise LITT potetmos en sjelden gang så lenge man holder seg innenfor de 15 karbene man skal ha om dagen?
Monen sa for siden:
Hvor ille er det å spise LITT potetmos en sjelden gang så lenge man holder seg innenfor de 15 karbene man skal ha om dagen?
Nille sa for siden:
Nei, ingen potetmos !
Dessuten: Bare 1 ss potetmos inneholder ca. 3 karber. Er du sååå sulten på potetmos at du MÅ smake ? Se tråden her, med billedbevis og alt ! forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=154393&postcount=8
:)
Kula sa for siden:
Jeg har ikke satt meg inn i detaljene i Ketolysekuren, men på generelt grunnlag kan man vel si at å spise litt av noe en sjelden gang ikke er noe problem.
Problemet for mange (inkludert meg selv) er at det er vanskelig å holde et inntak av noe man liker godt på et minimalt nivå. For meg er det enklere å kutte disse tingene helt ut, og venne meg til å spise andre ting istedet.
En parallell til dette er sigaretter. Jeg har vært røykfri i noen få år nå, og er helt kvitt røyksuget. Jeg kan aldri bli festrøyker, det har jeg ikke viljestyrke nok til. Jeg ser derimot at noen tidligere storrøykere klarer å røyke en gang i blant uten å bli dagligrøykere igjen - så vi er forskjellige!
Kula sa for siden:
Ja, dette var vel egentlig det beste svaret:
Monen sa for siden:
Da blir det ingen potetmos på meg. har jo klart meg uten i 3 mnd, så det bør jo ikke være verre nå:p
Takk for svar!
Gamla sa for siden:
Hva med potetmoserstatningen som det er oppskrift på i boken? Har du smakt den?:confused:
Den er kjempegod!:)
Monen sa for siden:
Nei, den har jeg ikke smakt! Må begynne å eksperimentere litt mer, tror jeg:)
Gamla sa for siden:
:ja: Ja, det er lurt!
Konkelimonke sa for siden:
Eg fann ei knallgod oppskrift her inne, på blomkålmos! Smakar akkurat som potetmos, nesten iallefal, og er kjempenam!!!
Anbefalast!!!
Gamla sa for siden:
Her er oppskriften på Isets blomkålmos:;)
1 blomkålhode kokes i ca 20 minutter.
Kjør det i mikseren med: en ts hvit pepper, en ts salt, ca 50 gram smør (jeg elsker smør, men bruk mindre om du ikke liker smørsmaken), 2 ss fløte, og 1/3 pakke fetaost (de grønne firkantede pakkene).
Ja,denne er kjempegod!
Potetmoserstatningen i ketolyseboken er nokså lik, men der brukes sellerirot istedet for fetaost.
Kan anbefale begge variantene!:)
Monen sa for siden:
Takktakk:) Skal prøve den når jeg blir frisk! Er skikkelig matlei om dagen, så fint med noen innspill:)
Carisma sa for siden:
Spiste sellerirotstappe i dag, og det var også veldig godt, litt annen smak men ikke bitter som man kanskje ville ventet. Sellerirot, løk, salt, pepper, matfløte og litt smør. =) (Finnes i Fedon kokeboka)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.