< Tilbake til oversikten

Hva spiser dere som snacs?

Calvin sa for siden:

I stedet for seigmenn, sjokolade, potetgull, lakrisbåter …
Jeg er sjokoholiker, og er redd jeg er uhelbredelig, men jeg skal i alle fall prøve å tenke på hva jeg putter i meg på lørdagskveldene.
Hva slags snacs spiser dere?

stinasol sa for siden:

Hei,jeg spiser bacon gull,peanøtter,mandler,valnøtter,babybell ost og så spiser jeg kjeks fra cavalier sukkerfri sjokko fra cavalier og de bron og forskjellig drops osv fra lavkalori...for å si det på en annen måte så spiser jeg alt som er søtet med maltitol,for jeg tar av selv om jeg spiser det(enkelte stopper opp ved inntak av søtstoff)ellers så lager jeg smoothie av yoghurt med 0% sukker ,bær litt fløte og splenda...akkurat nå har jeg en pause fra alt søtstoff fordi jeg blir avhengig jo mer jeg spiser jo mer må jeg ha,vil ikke ha en ny uvane...

minime sa for siden:

er enig med Stinasol :)
spiser av og til isets ostesnacks, men du klarer ikke å spise mye av det for du blir tilfredstilt fort :) Jeg for min del spiser det eller av og til så spiser jeg babybell ost..... baconsvor snacksen har det blitt lengesiden jeg har spist... jeg har egentlig ikke søtbehov lenger tror jeg da.... eller så er det bare jeg som innbiller meg det he he he

Snikende Saccosekk sa for siden:

bacongull/baconsnacks (den som er sort pose med gullskrift og har nesten 0 g karb) og atkins-sjokolade (orange sensation, melkesjokolade og milky crisp). Fant også ut at på LIFE på oslo city selger de atkins-lakris og gelefigurer. Lakrisen var god men geleen fallt ikke helt i smak. Ikke helt godt og blandet :)

www.spisdegslank.no/ selger også brownie med bringebær og et par andre desserter (bringebærkrem/skogsbærkrem/cappucinokrem++) som alle ligger på rundt 4-5g karbo per porsjon. De leverer dog kun i oslo og akershus-området.

themonk sa for siden:

Kokosbollene til Lise. Ølpølse. Bacongull innimellom. Mørk sjokolade (70-100%).

Goggen sa for siden:

Spiser vel egentlig mer snadder enn snacks, men her er en liste:

• Baconsnacks (bacongull,gammeldavs flæskesvær)

• Ost, hvitost/gulost, noen få ganger babybel

• Morrpølse, spesielt fra Eidsmo slakteri

• Salami, og diverse pålegg

• Svarte og grønne oliven

• Peanøtter (men tåler det dårlig,men akk så godt)

• Litt lightbrus innimellomDette nedenfor er vel ikke snacks, men snadder det også :)

• Øl

• Rødvin

• Sprit

themonk sa for siden:

Peanøtter inneholder ofte en muggsopp som produserer et giftstoff som kalles aflatoksin. Det er ikke rart at mange er allergisk mot det. Bare som en fun fact liksom. :)

LilleVille sa for siden:

Heldigvis gir søtsuget seg etter en stund for meg, så sjokolade og sånne ting savner jeg ikke så ofte..

Men hvis jeg skal kose meg litt, eller det er litt lenge til middag, eller jeg bare ikke gidder å lage mat... Så pleier det å bli noe av følgende:

Ost, gjerne vellagret.. Mannen min er også veldig glad i ost, og reiser nesten forbi SmørPettersen på Majorstua på vei fra jobb... :) Der har de masse god ost, vår favoritt er grottelagret Gruyere. Denne kan helt fint spises uten noe som helst tilbehør :)

Spekepølse. Kjøper ofte 3-4 pølser når jeg ser en selger.. Skjærer litt tykke skiver, og dipper i seterrømme... mmmm

Mandler. Prøver å ikke spise så mye av det da.. Pleier å ta en halvkilo av gangen og riste i tørr panne, da blir de myyyyye bedre! Mannen spiser også av disse, og greier ikke stoppe.. Så de varer ikke så lenge :)

Det er vel stort sett det jeg spiser som kan kalles "snacks"... Har noen sukkerfrie sjokolader i skapet, av merket Valor, kjøpt i Sverige. Men mister som sagt søtsuget, så de får stort sett ligge i fred.
Drikker en del Cola Zero da.. Og noen ganger Siesta X-tra.. Den har 0,6 g karber pr dl siden det er litt ekte appelsinsaft i, så det er ikke den brusen man bælmer en halvannenliter av om dagen på ketolysekuren.. Men et par glass til helgefrokosten istedenfor juice.. mmm

Spiste en del baconcrisp i begynnelsen, men det har jeg blitt fryktelig lei av...

donjuanwannabe sa for siden:

Dette gjelder mest usaltede peanøtter, så det er nok en grunn til å spise salte peanøtter. :)

Jeg spiser egentlig det jeg har lyst på. Men det gjelder å begrense seg da. Men jeg spiser Atkins til vanlig og prøver 1-2 ganger i uka å unne meg noe annet for å ha litt mer variasjon. Dette kan være en sjokolade (max 100 g), peanøtter og pepsi max, en liten hjemmelaget pizza osv.

Noen som har prøvd Cola Light med Sucralose? Værste brusen jeg har smakt! Zero er mye bedre men ingen slår Pepsi Max.

Quippini sa for siden:

Baconsvor, Atkins sjokolade, oster og kjøttpålegg.

Hvis jeg har tid til å forberede/tilberede noe - kyllingvinger/klubber.
Og sukkerfri gele med frosne/friske bær.

Eller jeg varmer opp en bit av egg&kyllingformen min :)

Q

jeef-micro sa for siden:

jeg drikker helst cola light av lettbrusene, men det er den eneste lettbrusen jeg ikke blir uggen i magen av.

ellers litt baconsnacks, noen ganger krem med bær, smoothie, nøtter, rå blomkål med dipp

Hyper sa for siden:

Confecta sin kakao er god..Jeg kjøper en rund boks med kakaopulver, som du blander med varmt vann..
Visper av og til litt krem og har i...nammis på kalde vinterdager!

Borealis sa for siden:

Hvor får man kjøpt denne?
Og hvor mye karbohydrater er det i den?

Kong Vinter har ankommet Harstad, og æ fryyys!
Varm kakao høres deilig ut!:sikle:

stinasol sa for siden:

spiser også heistad sjokkoladepudding eller krem med vanilje saus...mmm sukkerfri og selges i de fleste mat butikker

Enid sa for siden:

Denne er utrolig god! Den lilla boksen du mener, sant?

Hyper sa for siden:

Nei, den jeg har er sort/hvit, og tror det er gullskrift på...Finnes det en lilla og?...Hmm..
Den jeg har er 72% kakao..
Fåes vel i de fleste matbutikker?Jeg kjøpte min på ICA maxi ...
lyst på en kopp

Aline sa for siden:

Den lilla er option sin. :) Tror kanskje confekta sin er hakket bedre, siden det er mørk sjokolade, men er jammen ikke sikker.

Man kan også lage kakao ved å varme melk/fløte og blande i kakaopulver :)

Hyper sa for siden:

Jeg koker vann, har oppi confecta pulveret, og en dæsj krem...nammmmm...

Borealis sa for siden:

Karb-mengden da, Hyper?

Hyper sa for siden:

skal sjekke...løpe til skapetDette står bakpå:

Karbohydrater:Pr 100 gram tørr vare: 22,6 hvorav sukker 15,0 gram
pr 100 ml ferdig vare: 1,3 gram hvorav sukker 0,85 gram...

Så blir det jo litt mer om du har i fløte/krem...

Borealis sa for siden:

Takk..den der må jeg se etter på butikkene...:sikle:
Det er meininga den skal blandes med vann?

Hyper sa for siden:

ja:)....veldig god..:D

Kanutten sa for siden:

Jeg har "bank i bordet" ALDRI vært søtmons :p

Er mye mer saltsnål jeg, så jeg smelter en diger kladask med Jarsberg i mikroen, eller koker meg en kopp buljong når jeg skal kose meg. Toro sin kjøttbuljong inneholder 3 karber pr 100 gram, men det er sååå lite at det står på pakken at en drikkeporsjon er 0 karber :D

rsy sa for siden:

Hei dere, lenge siden sist! :)

Jeg kjøper store mengder med Baconsvor på Svinesund og dypper dette i
Sæther Rømme (ikke noe lett-shit, men skikkelig rømme med bare 1.6g
karbo/100). Baconsvoren inneholder 60 gram protein, 35 gram fett og 0!
karbo! Nydelig! :) Har sikkert 15 slike poser liggende her nå...

RSy

Carisma sa for siden:

Jeg lager innimellom mousse av Heistad gele blandet med krem, settes kaldt i et par timer og smaker fortreffelig. :D (sjokoladepuddingen gir sjokolademouse når man gjør sånn)
Anbefales ikke sammen med pepsi-max da det oppstår merkelige lyder i mageregionen.... :p Litt mye søtstoff tror jeg.

Ellers kan man sette vaniljekesam i fryseren og blande med syltetøy eller frosne bær når den er halvfrosen, blir utrolig god is av det. Prøvde med youghurt, men den skiller seg... :eek:

Sondre sa for siden:

Nå har jeg nesten mistet all lyst på søtsaker. Kona kjøpte en Bocca mørk-sjokolade til meg idag, har ikke spist den opp enda. Jobber med saken...

Søtt og "snacks" for meg nå; er Stevia i teen og fruktose i frokostblandingen. Nam, nam!

(PS: Jeg har ikke mistet lysten på søtsaker fordi jeg har fått i meg så mye søt, men fordi jeg ikke føler behovet lengre.)

Nille sa for siden:

I mangel av noe annet har jeg noen (2-3) dager spiser 5 gram Michel Cluizel 99% sjokolade. I bittesmå biter, bruker sikkert 1/2 time på 5 gram.
[color=purple][/color]
Så kommer jeg hjem i går kveld og min kjære har kjøpt Lindt Excellence 85% til meg. Jeg brekker av en rute (10 gram) og tar mine sedvanlig bittesmå biter som smelter på tunga..... og oppdager til min forbauselse at denne smaker veeeeeeldig søtt ! Smaken forandrer seg jammen fort ! :)

rsy sa for siden:

Ellers så får du jo kjøpt lav-kalori (og 0-karbo) gele i butikken. Nydelig sammen
med pisket fløte :)

Brimstone sa for siden:

Røkt spekeflesk med holiday dipmixed sæterrømme. Nammmmm :D

slaskalainen sa for siden:

Veldig lite, men med høyt aktivitetsnivå tar jeg litt nå og da, men suget er borte, så det er mest av "respekt".

-Liten bit mørk sjokolade (70 + %) med kaffe :p
-En del peanøtter (flott treningskost....mugg-greier??? ikke rart noen synes jeg er en muggen fyr):D
-peanøttsmør på skje!
-litt salami

monki sa for siden:

hvor får jeg tak i sjokolade som er over 70 prosent?

Gerd sa for siden:

På helsekost. Sjekk om de har sukkerfri.
Og på en del matvarebutikker.. :)

monki sa for siden:

da må jeg ned å handle igjen :D er det mye karbo i dem?

monki sa for siden:

og hva er prisen?

Gerd sa for siden:

På sukkerfri vet jeg ikke, for det har jeg ikke fått tak i her i oladalen:(
Men kjøpte en 86% på helsekost med sukker. Husker ikke navnet. Det var greit nok på smak, men ble for mye karber i, syns jeg, så jeg heiv nesten hele pakka... Spiste 2 ruter av den... Er litt redd for å få lyst på mer sukker når jeg spiser litt, jeg har vært sjokoman :o

Gerd sa for siden:

Litt varierede tror jeg. Jeg gav 25 kroner for den plata jeg kjøpte...

monki sa for siden:

[LEFT]

jeg og er tidligere sjokoman ;) spiste sjokolade så å si hver dag i slutten før jeg tok tak i problemet

Gerd sa for siden:

Kjenner til det.

Så jeg koser meg heller med fleskesvor eller maarud sin baconsnacks.. Da tirrer jeg ikke søtbehovet, liksom... :rolleyes:

Photobscura sa for siden:

Dette har jeg aldri hørt om! Interresant!
Jeg tåler heller ikke hassel, walnøtter og mandler, er det samme stoffet i det? Reagerer mest på peanøtter og mandler da.

Freia her flere nå som er både 75 og 86%. De er i mørke pakker, den ene (og veldig dyre) av dem heter Bocca. En annen som er i en større papp-pakke er på 86%. Og så har du en på 75% som som regel ligger sammen med kokesjokoladene. Nydelig alt sammen:)

Av en eller annen grunn tok jeg bilde av den fra Freia, den er digg, og de har den til og med på lille bøgda hvor jeg kommer fra i følge min mor. (Derfor jeg tok bilde av den kom jeg på nå, så hun skulle finne den:))

Gerd sa for siden:

Bocca står det ikke næringsinnhold på pakka.... :(

Jammen gjør det ikke det da??
Hmm.. Lenge siden jeg konsumerte sjokkis. Avventer til sommeren og den flotte kroppen min:D
Men jeg mener bestemt at den er minst 75%. Kjekt uansett med størrelsen. Men det SKAL jo strengt tatt stå næringsinnhold på pakken, noe annet er vel ikke lov med norske produkter. Må sjekke neste gang jeg er i butikken...

themonk sa for siden:

Nei, jeg tror det i hovedsak gjelder peanøtter. Alle nøtter kan vel bli angrepet av muggsopp da. Samme som med kakaobønner. Derfor smaker ofte billig økologisk sjokolade ganske ekkelt.

Trolljenta sa for siden:

På Meny har de også en mørk økologisk sjokolade som er 86%.

Borealis sa for siden:

Jeg har hatt piska krem som snop...og det har blitt altfor mye i det siste! :(
Vært flink med kosten i det siste , bortsett fra det med for mye krem.
...huff..er ofte slik med meg, får dilla på noe, og så blir det for mye. Før var det nøtter, nå krem (begge deler er jo ikke bra i svære mengder!!)...

Hvorfor kan jeg ikke ha dilla på...vann?!;)

Trolljenta sa for siden:

Jeg spiser mørk sjokolade, atkins hazelnut crunch, nøtter, bacongull og bær eller frukt med vaniljekesam. Dessverre har det en tendens til å bli for mye av dette når jeg først begynner.. :(

bubavon sa for siden:

Iskrem er alltid snadder også sånne mørke sjoko cookies de har på deli de luca:D. Har ingen lavkarbo snacks jeg spiser. Spiser bare sånt på karbo-dagene mine. Tro meg, du får muskler av sånt, 4 dager lavkarbo og så etter middag den fjerde dagen spiser man det man vil og gjerne en høykarbo middag.

Det funker bedre for å bygge muskler enn lavkarbo hele tiden eller å spise noe mer karbo på vanlige dager for meg iallfall. Også er det ganske praktisk med tanke på at man kan gå ut og alt det der.

En uke nå inkludert (hatt før også) "snacks a la Ned Flanders". Han i Simpsons.

Altså slangeagurkskiver med cottage cheese. Spises i andektighet. Godt og moro.

monki sa for siden:

jeg var på helsekosten,dem hadde noen sjokolader,men masse karbo i dem

Troooor det er nitten gram i den fra Freia. DET er ikke mye, da de fleste ikke har mage til å spise en hel en på en gang.
Om du kjøper en sånn kan du sikkert bare gjøre som Nille, ta ca ti gram og la den smelte på tunga:)
Det vil si 1,9 gram karbo, og du vil sikkert (forhåpentligvis!:)) kjenne at den smaker enormt mye mer enn melkesjokolade, og smaken varer lenger!

monki sa for siden:

den i helsekosten var på 40 og noe tror jeg.

Thorwald sa for siden:

Min favorittsnack er tørrfisk. Jeg er ikke nordlening, bor faktisk ganske så langt sør i landet. Men jeg simpelthen elsker tørfisk. Og der er det jammen ikke mange karber heller. Anbefales!!! For de som fort blir hekta og overspiser snack kan kanskje tørfisk anbefales? Skal godt gjøres å spise seg ut av sans og forsamling på den skulle jeg tro? :)

Supplerer Thorwalds innlegg med tørrkjøtt, primært fra elg. Nå spiser jeg ikke kjøtt fra dyr da, er litt rar sånn:rolleyes:, men jeg husker veldig godt hvor utrolig godt dette er, så om dere har tilgang på en elgjeger, så er det å anbefale.

Synes også tørrfisk er godt, men gudbedre for en hundeånde jeg fikk av det:eek:!
De selger tørrfisk i små snacksposer på Lille Tromsø pub i Oslo, dersom stedet fortsatt eksisterer.

Manina sa for siden:

For meg går det i nøtter og youghurt naturell. Det er ikke så vanedannende som sjokolade, så jeg satser heller på nøtter av forskjellig slag.
Prøvde en sjokolade de hadde på en innvandrerbutikk her i nærheten. Den het noe sånt som Cacao d'Aruba, om jeg ikke husker feil. Men heldigvis hadde de ikke store plater igjen. Den var veldig mørk og veldig god. Ellers hadde de en masse mørke sjokolader med fyll av ymse slag. Og da blir jo hele vitsen borte.
Og så kjøper jeg ferske fiken om de ser fine ut. I dem er det så mye sunt at det bevilger jeg meg glatt.

Lag dere pemmicam.

Thorwald sa for siden:

no.wikipedia.org/wiki/Pemmikan sier, sitat: "Pemmikan er en blanding av tørket kjøtt, tørkede bær og fett, med høyt energiinnhold. Blandingen ble oppfunnet av amerikanske indianere, og har lang holdbarhet. Pemmikan har blitt brukt blant annet på tidlige polarekspedisjoner og i militære stridsrasjoner. Blant annet brukte Roald Amundsen og Robert Falcon Scott pemmikan da de gikk til Sydpolen i 1911/1912.

I dag er Pemmikan også merkenavn på et energitilskudd til hunder." Sitat slutt.

Jeg lager forøvrig ikke pemmikan, bare litt trøbbel i helgene... ;)

monki sa for siden:

dropsene på apoteket er 0 karbo og 0 sukker :D

Takk som byr, men spiser som sagt ikke kjøtt...:)
Men et godt tips uansett, hvordan smaker det?

Thorwald sa for siden:

Hva slags drops er det?

Borealis sa for siden:

Kanskje type Fribol?

Thorwald sa for siden:

Hmm... Det høres jo ut som noe jeg må prøve. Takk for tipset. :)

Smaker må oppleves...................:p Så ikke at du ikke spiste kjøtt.........

Så sant så sant!

Jeg spiser fisk og i det hele tatt sjømat da. Har også en blodtype som fungerere godt for det, for den som tror på sånt:)

Så tørrfisken kunne ha fungert, hadde det ikke vært for ånden:rolleyes:

Men svart kaviar:sikle:

Fisk er faktisk veldig godt! Men mange ser på det som annenrangs.....

Pemmicam ......lag deg FISKICAM------ fisk + bær + fett

monki sa for siden:

jeg var å kjøpte premium dark 86 % til 10 kr for 100 g. Tilbud dem har hatt noen uker :) så jeg kjøpte 3

nalana sa for siden:

Hvor får man kjøpt tørrfisk i Sør-Norge da?

En av mine snack-varianter er "tapaz"-tallerken med sursild, cashew-nøtter, pepperost og sukkererter.
Pepperosten skal helst være castellos, men Meierienes duger også.

Carisma sa for siden:

I dyrebutikken.. :D :D :D

Borealis sa for siden:

Hvor da? :sikle:

Hege_ sa for siden:

Nå spør jeg sikkert kjempeteit, men jeg må allikevel. Hvordan er innholdsfortegnelsen på kaffe latte fra maskin. Kjøpte en på fredag, og merker jeg har lyst på en til.. Drikker aldri kaffe annet enn til bursdag et par ganger i året..

lilletrine sa for siden:

Kjøper confecta 72% både i boks og i poser på helgø.
Posene har jeg også funnet på ultra.
Begge butikkene har også Confecta 100% bakekakao.
Den må jo være supersunn ;)
Har litt av den i 72% kakaoen fordi jeg liker sterk kakao.
Hender også jeg blander det med espresso...det er godt det.
Men farlig godt, for jeg blir så hekta på sjokolade/søtsmaken.
Må prøve å trappe ned...:eek:

Thorwald sa for siden:

Jeg kjøpte tørrfisken min på Lavpris i Risør. Det er mulig den selges andre steder på sørlandet også.

Når jeg bodde i Oslo handlet jeg tørrfisken min på Ultra på Bryn.

Det er jo forøvrig også mulig å bestille dette over nettet. Jeg har sett på denne: www.sverdrup.no/torrfisk.htm men enda ikke kommet så langt som å bestille. Men jeg vurderer seriøst å gjøre det. :)

Annenrangs??
Jøsses, da må jeg ha vandra i "feil kretser", for i min verden er fisk førsterangs:D
Spiser masse feit laks, røkelaks er jo som godis å regne! Spiser en del torsk, ørret og steinbitt, men det går mest i laks, det er billigst, mest anvendelig og best på smak.
Når jeg er hjemme (vi bor ikke så langt unna et av Norges større innlands fiskarlag, og min far fisker og pilker året rundt) så er det sik og røye det går i. Pappa lager fiskekaker (uten mel og stivelse, bare fisk og krydder :sikle:).
Så å leve på sjømat som eneste animalske føde er helt uproblematisk!
Elsker fisk i alle former (bortsett fra luta:p)

Vurderer å stikke ut med noen venner til Nesodden og fikse fra brygga. De var der for en uke siden og fikk ørret helt opp i to og en halv kilo.
Har ikke fisket siden jeg var bare barnet.

FISK ER SNADDER!

lilletrine sa for siden:

Så god at jeg løp å laget en kopp da jeg leste denne tråden...:rolleyes:

Hyper sa for siden:

Hehe...Og jeg løper og lager meg en kopp straks..;)

lilletrine sa for siden:

MEN den er LITT farlig for jeg får bare lyst på mer, mer og enda mer...;)

Thorwald sa for siden:

I dag har jeg vært i Arendal. Og der hadde de også tørrfisk. Det var på fiskebrygga. Var tilfeldigvis innom for å kjøpe noen fiskekaker, og der lå de. Pent plastinpakket. Jeg liker den av torsk best. Den er ikke bare ett hakk bedre enn de andre, men 12. Løp & kjøp! ;)

Iset sa for siden:

Confecta-kakaoen er deilig å blande i kaffe istedetfor vann. :sikle:

lokkebiff sa for siden:

Den beste snacks`n er tørrfisk og fenalår!!:smile:

nalana sa for siden:

Takk! Jeg kan bokstavelig talt løpe og kjøpe også. Bor bare et steinkast unna.:D

lilletrine sa for siden:

Det gjør jeg alltid, i espresso. Knallgodt:p

lilletrine sa for siden:

Men så er det ikke alle her som drikker kaffe...:liste:

Strikken sa for siden:

Westfaler skinke..ååhh..sikle!

En ny Uzbekistansk undersøkelse viser at 9 av 10 fenalårspisere ikke består "Ristetesten":D

lokkebiff sa for siden:

...og det har jeg aldri skrytt på meg at jeg gjør heller...:geip:

(Mye lettere å få i seg fenalåret om man sitter stille!!:lol: )

Eeeh....? Ristetesten?? Forklar!:D

Thorwald sa for siden:

Kan det være den kinesiske ris te testen? Om å gjøre å drikke fire liter ris te på under 2 minutter. Den som ikke klarer dette, må putte ostepop i nesa??? ;)

lokkebiff sa for siden:

Jeg fikk denne forklaringen et annet sted i forumet, da jeg lurte på hvordan jeg kunne vite hvor mye fett jet hadde på kroppen (da jeg ikke stoler på BMI, og da jeg ikke har en slik avansert vekt)
[color=#ff00ff][/color]

En annen måte å måle seg på er å bruke "deg selv". Kjenn på kroppen din, knip lett og rett og slett føl hvordan du liker deg selv - og utviklingen i klærne. Over tid er dette mye bedre enn all slagsens måleapparater som skal si noe om derg ut fra tabeller - og som noen tjener store penger på. Finn fram saltklypa når noen i det vide og breie legger ut om prosenter og ditt og datt.

Ristetesten - er fin. Stå helt avslappet - pust ut og rist med kroppen , ganske hardt. Den gir deg en følelse.

Som sagt: jeg sitter gjerne stille når jeg spiser fenalår...;)
hehehe!!!:D

Borealis sa for siden:

:lol::lol::lol:

Haha! Dette tar av, uten BH kan det nok bli resultater, ja. Men til all lykke har jeg merket at kroppen min nester ikke disser når jeg går lenger, lovely!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.