Du finner alltid et eller annet.
Jeg har bare vært og spist to steder i Bergen etter at jeg begynte på lavkarbo. Kyllingvinger med rømmedressing på peppes og fajitas på tex mex, 2 et på Zachen (Sånn som de kommer med hele stekepannen på bordet, lar lefsene ligge og spiser det andre.)
Mange som sier de har god mat på Egon/kjøttbasaren. Der kan du jo be om å få bare grønnsaker som tilbehør.
Buffalowings på peppes er både godt,billig og nærmest uten karbohydrater. Det er flere peppes i Bergen, men det er felles meny, slik at det spiller ingen rolle hvem av dem du går på. Men lavkarbo-øl har de ikke.
De har Redlight Beer hos Lerøy mat på Galleriet. (men jævlig dyrt!)
Hva med å gå på Mongolian restaurant? Der kan du selv velge hva du skal spise (om du velger en spis-alt-du-vil-meny, tror det koster rundt 170 kr). Der er det en slags buffet det du selv tar oppå kjøtt, grønnsaker og saus og går bort til kokken som steker det for deg. Dette kan du gjøre så mange ganger du vil. Dermed kan du spise ulike retter/tilbehør. Det står også en stor riskoker der slik at du kan forsyne deg med ris hvis du vil, men det er jo ikke særlig lav-karbo akkurat, men du kan jo uansett velge selv hvor mye du vil forsyne deg med. Kan love deg at du blir god og mett!
Tapas reasaurant:D ..da kan du velge va du vill ha,ost,pølser,grønnsaker osv..
[color=red][/color]
Men må upplyse ang. mongolisk mat som var ett tips her i tråder,,Asiatisk mat inneholder mye sukker, speciellt i sausene..
Har ikke satt meg så godt inn i hva sausene inneholder... Sikkert greit å være litt forsiktig med å ta for mye av de,ja. Det er hvertfall litt ulike sauser å velge mellom. Litt lettere å regne ut grønnsakene...
håper du holder deg unna risen iallefall ;) jeg bor i Bergen og spiser overalt egentlig bare ber om å få salat i stedenfor potet,ris osv. noen ganger bestiller jeg dobbel porsjon kjøtt (eks biff snadder) blir ikke mye mett på salaten :) kos deg da...
foresten så må jeg si at harbour har de BESTE kylling vingene ever..den sausen de har på er sååååå god mmmm... ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.