< Tilbake til oversikten

Matpakka

Calvin sa for siden:

Om to uker begynner jeg på jobb igjen, og da er det lett å falle i brødskive-med-brunost-fella. Jeg er lavkarboblondine, så jeg håper noen har gode tips til hva jeg kan ha i matpakka mi.
Alle tips tas imot med takk.

jeef-micro sa for siden:

middagsrester... noe er godt kaldt om du ikke har mulighet for å varme opp (feks koteletter)
salater med forskjellig godt i... skinke, kylling, egg
grillet kylling
diverse pålegg (skinke, egg, ost) i en boks
husker ikke hva du hadde som filosofi, men fiberrik med pålegg på

Calvin sa for siden:

Her var det mange gode råd.
Har for øyeblikket ingen filosofi, annet enn å kutte ned på karbohydratene og håpe at det er en god start i riktig retning.
Takk for hjelpen!

Kanutten sa for siden:

Jeg pleier lage tyyykkkkk god omelett i steikovnen kvelden før. Da har jeg mat nok i matpakka når jeg tar med litt salat og dæsjer litt rømme på ;)

Calvin sa for siden:

Jeg er overlykkelig over at rømme er "lovlig". Ikke bare er jeg en karbojunkie, men jeg er rømmejunkie også.
Nå kan jeg med god samvittighet ha litt rømme i fiskesausen i morgen.

Unskyld digresjonen...

Takk for rådet. Det hørtes jo heller ikke så dumt ut. Noen tips til hva jeg kan ha i omeletten min?

jeef-micro sa for siden:

Tacokjøttdeig, skinke, sopp, røkt laks... bare fantasien som stopper deg :)

Kanutten sa for siden:

Jeg er kronisk ost-, skinke- og purreløkelsker, så jeg bruker stort sett det da :p Men har tenkt at jeg heretter skal lage omeletter med BARE fett og proteiner, dvs UTEN løken, for da er det lettere å følge med på det andre jeg spiser av karber i løpet av dagen.
Skal heller ha det grønne som salat ved siden av. Bacon er jo også snadder i omeletten :sikle:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.