Mat og trening passer ikke alltid like godt sammen.
[color=green][/color]
"Kunne du være så vennlig å be denne vennen din å løpe morgengymnastiken sin et annet sted. Jeg skal snart ha formiddagsmaten min, og jeg setter ikke pris på at man hopper og spretter på den like før jeg begynner å spise. En bagatell kanskje, og litt prikete, men vi har alle våre små eiendommeligheter."
[color=green][/color]
[right]Tussi[/right]
Morgengymnastikk passer ikke for alle....
[color=indigo][/color]
Tigergutt sa at tigergutter er bare bumpete før frokost. Så snart de har fått seg noen eikenøtter, blir de Rolige og Veloppdragne.
hehe - dette blir jo rent mye Brum-filosofi det - også bare fra meg.... Jeg får forte meg å skrive litt til....
[font=Comic Sans MS][/font] Sikt mot stjernene
[color=blue][/color]
"Kan de fly?" spurte Ru.
"Ja" sa Tigergutt, "de er gode flyvere. Tigergutter er uvanlig ekstra gode flyvere."
"Kan de fly like godt som Ugla?" spurte Ru.
"Ja," sa Tigergutt. "Det er bare det at de ikke vil."
Morgengymnastikk for lubne
[color=sienna][/color]
Han hadde funnet på den om morgenen mens han tok morgengymnastikk foran speilet: Tra-lala la-la-la, når han gjorde armer oppad strekk så høyt han kunne, og så tra-la-la la-la bom! når han svingte armene ned og forsøkte å nå helt ned til tærne sine.
Herlig fedonisten...sånt trenger vi mye av:blomster:
Humor er sååååå vidunderlig i hverdagen. Nå fikk jeg en kikckstart på dagen min.
TAKKKKKKKK.....
:klem:
Håper du får en fin dag i dag...nå skal jeg strekke på armene mine og synge litt Trala la la la.....
Vi er flere som har snakket om "å ta en ting av gangen".
eller som Tussi sier det;
Pent og forsiktig
[color=darkolivegreen][/color] Og mens han balanserte på tre ben, løftet han forsiktig det fjerde benet opp til øret. "Jeg fikk det til i går," forklarte han idet han falt for tredje gang. "Det er ganske lett...."
HA-HA-HA! :D :) :D :) :D :) :D :) :D
Følte meg litt truffet..... (jmf min signatur også). Det er så lett så - bare skjære ned på karbohydratene og trene hver dag og jobbe med psyken! Det er jo bare å gjøre det!
Dersom man er nybegynner på lavkarbo-kost må man regne med litt....
Prøving og feiling
[color=purple][/color]
Jo mer Tigergutt stakk snuten sin nedi det
ene og labben sin oppi det andre, jo mer
fant han som tigergutter ikke liker. Da han
hadde funnet alt i hele matskapet, og ikke
kunne spise noe av det, sa han til Kengu:
"Hva gjør vi nå?"
"Jaja, og nå må nok vi også komme oss hjem," sa Kengu. "Adjø, Brumm." Og med tre lange hopp var hun vekk. Brumm fulgte henne med øynene. "Jeg skulle ønske jeg kunne hoppe slik," tenkte han. "Men sånn er det, noen kan - og noen kan ikke."
Trening med vekter I
[color=darkred][/color] En dag Ole Brumm kom ruslende nedover mot broen, prøvde han å lage et lite dikt om furukongler, for der lå de, rundt ham på alle kanter, og han følte seg sang-sulten. Han stanset og bøyde seg ned og tok opp en furukongle.....
Og da Sprett spurte: "Vil du ha honning eller boksemelk til brødet?" ble Brumm så glad at han svarte: "Begge deler." Men for at han ikke skulle virke grådig, tilføyde han: "Tusen takk. Men det er ikke så farlig med brødet."
[color=blue][/color] Så spiste han og sa ikke noe på en lang stund.
"Det kommer bare av at noen ikke har store nok inngangsdører", sa Brumm
"Det kommer bare av", sa Sprett strengt, "at noen spiser for mye."
"Hvor lang tid tar det å bli tynn?" spurte Brumm engstelig.
"Omtrent en uke, skulle jeg tro"
"For selv om det å spise honning var en hyggelig ting å gjøre, så var det et øyeblikk like før du begynte å spise som var enda bedre enn når du gjorde det, men Brumm kunne ikke komme på hva det het."
[left]"Det var heldig at jeg hadde med meg denne," [/left]
[left]tenkte han." Mang en bjørn som er ute og [/left]
[left]går slik en varm dag, har kanskje glemt å [/left]
[left]ta med seg munnfullene sine!"[/left]
Han var ikke kommet mer enn halvveis, da han kjente en merkelig kribling. Den begynte ytterst på snutetippen og sildret ned gjennom hele ham og ut i tærne. Det var akkurat som noe inni ham sa: "Nå, Brumm, er det ikke tiden for en liten munnfull eller to?"
Øvelse gjør mester [color=magenta][/color] Kengu og Ru var ute på tur denne ettermiddagen. Kengu hadde funnet en liten sandbakke, og her øvde veslekengu Ru seg i å gjøre små hopp. Han falt i musehull og kom seg opp igjen....
"Det viser bare hva en kan oppnå når en gjør seg riktig flid," sa Tussi. "Du skjønner hva jeg mener, Brumm? Du skjønner hva jeg mener, Nøff? Først bruker man sin Forstand, og etterpå Arbeider man Hardt. Se godt på det. Slik skal hus bygges," sa Tussi stolt og glad.
Brumm krabbet opp på en stol og tok ned en krukke med honning fra øverste hylle. Det stod skrevet HÅNING på den...
[color=seagreen][/color] ...men for å være helt sikker tok Ole Brumm lokket av og tittet etter. Og det så akkurat ut som honning. "Men man kan aldri vite," sa Brumm...
Fortsett å skrive masse mere Fedonisten ... koser meg glugg i hjel med alle sitatene. Lurer på om vi fortsatt har Ole Bruum boka her i huset .. skal jammen sjekke
....,"jeg husker at min onkel sa at han engang hadde sett en ost som hadde akkurat samme farven". Han stakk tungen nedi og tok en stor sleik.
[color=darkorange][/color] "Jo", sa han fornøyd, "det er honning. Ingen tvil om det. Og det er sikkert honning helt til bunns - det vil si, hvis ingen har lagt et stykke ost på bunnen for moro skyld. Kanskje det er best jeg slikker litt til....i tilfelle.... i tilfelle heffalomper ikke liker ost de heller....Ah !"
[color=darkorange][/color] Han sukket dypt og inderlig: "Joda, jeg hadde rett. Det var honning. Helt til bunns." [color=#ff8c00][/color]
"Og så må vi ha med oss proviant" "Ha med oss hvafornoe?" "Noe å spise", sa Kristoffer Robin. "Gudskjelov", sa Brumm lykkelig. "Et øyeblikk trodde jeg du sa Proviant eller noe sånt. Nå skal jeg gå og si det til de andre". Og så luntet han avsted. [color=#ff8c00][/color]
"Jeg tror", sa Kristoffer Robin, "at det er lurt av oss å spise opp provianten vår med en gang, så blir det ikke så mye å bære på siden". "Spise opp hva ?", spurte Brumm. "Alt vi har med oss", sa Nøff og begynte med en gang "Det er en god ide", sa Brumm. Så begynte han også.
"Jeg har funnet ting i skogen", sa Tigergutt verdig. "Jeg har funnet en brumm, en nøff og en tussi, men jeg kan ikke finne noen frokost."
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.