< Tilbake til oversikten

Fiber???

Distrea sa for siden:

Leter etter atkins fiber... men har ikke funnet det. Hva kan jeg ta for å få magen i gang?

Nille sa for siden:

Finnes ikke Atkins Fiber her tror jeg. Iallefall har ikke jeg sett det noe sted her i Norge.

Men om du trenger å få magen i gang går det av seg sjøl om du spiser fiberrike grønnsaker, nok fett og drikker mye vann.

I begynnelsen av lavkarbo får du i deg mye mer fiber enn "normalt", derfor kan det "hardne til".

Hard mage har som regel 3 årsaker:

• Ikke nok fiber
  • Ikke nok vann
  • Ikke nok trening/bevegelseSom regel er det en kombinasjon av de tre.
    Den feilen de fleste gjør er at de ikke spiser nok grønnsaker. Full kvote etter tillatte lista er veldig viktig. Det er en av grunnene til at jeg maser sånn om GRØNNSAKENE ! Og da mener jeg IKKE issalat !

De beste fiberkildene når det gjelder grønnsaker er: Brokkoli, blomkål, asparges, asparges bønner, grønnkål, fennikkel og bok choi (ligner på kinakål).

Det er viktig å drikke mye vann, men ikke alt på en gang. Minst 2.5 liter pr dag - spredd utover hele dagen. Det kan også lønne seg å kutte ut koffeinholdige drikker som kaffe, te eller Cola.

Håper det løser seg ! :)

Distrea sa for siden:

Tusen takk for kjempe godt råd, men det er desverre :( ikke nok for magen og tamen min. Trenger ekstra kosttilskudd. ALLE råd mottas med takk:)
:) :) :) :D

Nille sa for siden:

OK, forstår ikke helt hvorfor ikke maten skulle hjelpe, men om alt som har med mat, vann og bevegelse ikke hjelper, så kan du prøve Dr. Torkil Andersen (Slank med Ketolysekuren) sitt råd:

Distrea sa for siden:

Du forstår kjærte venn:) at her snakker vi ikke om å ikke komme på do hver dag.... men at jeg må vente 10... kanskje flere dager.... Har gått ned 25 kilo på den måten, så på en eller annen måte forbrenner jeg jo, men veit at det ikke er bra for tarmene å gå slik. Derfor så stort ønske om noe som kan hjelpe:)
Haster ut for å kjøpe i morgen... og håper på at det funker. Takk takk :)
:) :) :D ;)

Distrea sa for siden:

trenger veldig noe som kan brukes fast også:)

hilsen MASA :rolleyes: :D

Borealis sa for siden:

Ha 2 ss linfrø i et glass vann om kvelden, og drikk dette på morgenen etter. Blir geleaktig, men la det stå til! Smaker lite/ingenting. Smører tarmene godt.
Også store doser C-vitamin, kan få fart på ting!

Nille sa for siden:

Men hvis du trenger noe som kan brukes fast bør du absolutt gå til legen. Det er ikke normalt og du bør iallefall finne årsaken til hvorfor du må bruke noe fast.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.