< Tilbake til oversikten

Advarsel mot tester mot matintoleranse

asok12544 sa for siden:

Det har vært diskutert noe i dette forumet om blodprøver for matintoleranse bl a fra Heggeli Helhetsmedisin og Balder-klinikken. Jeg advarer på det sterkeste mot disse testene, som kan være farlig for barnet ditt. Se mer her: asok12544.googlepages.com/.

Trolljenta sa for siden:

Her var det mye informasjon.. Kan du gi et referat på hvorfor du mener vi bør advares mot disse testene? Hvorfor mener du at de kan være farlige?

Kristian sa for siden:

Er det barnet ditt som har disse problemene? I så fall vil jeg foreslå at du leser ¨bedre uten brød¨ av Wolfgang Lutz. Det står mye om denne lidelsen i denne boken.:)

Snikende Saccosekk sa for siden:

Nå er ikke jeg trådstarter men oppsummert så er testene uten vitenskapelig hold og følger du kostholdsrådene du får etter testen så er risikoen der for at du blir 1) fattig (testen koster mye) 2) feilernært (kutte ut ting du tåler fint og kanskje trenger)

TV2 Hjelper deg har testet de fleste stedene som tester for matintoleranse. Se innslaget på webtv for mer info.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.