< Tilbake til oversikten

Kims Bacon-snacks

Kanutten sa for siden:

Hei !

Skal prøve meg på atkins, ser at maten der passer for meg og kiloene mine ;O)
Jeg fikk fortalt av noen at man kan spise bacon snacks fra kim som gotteri; det står 0 karber bakpå pakka. MEN når jeg leser innholdsfortegnelsen står det at det er BÅDE druesukker, melkesukker, potetfiber og vanlig sukker i denne pakka!!!:( hmmmmm

Kan jeg spise eller kan jeg ikke???:confused:

stinasol sa for siden:

Hei,de fleste av oss spiser bacon gull,meg og en veninne spiste det i hele induksjonen også(trodde det var greit da:o ) ekte fleskesvor skal det ikke være karbo i men i krydderet på noen er det druesukker osv...jeg spiser den til maarud(2.5 karber pr 100 g)

Kanutten sa for siden:

Takker for kjapt svar :)

Skal heller kjøpe fleskesvor da!! Sikkert like mye snadder det :p

Lurer også på hvor mye rømme jeg kan spise (er rømmoman...:D)

Takker!!

Calvin sa for siden:

Bacongull altså?

Jeg har nylig startet jakten på snop jeg kan tillate meg å spise, og det er vel ikke mange alternativene der ute. I alle fall ikke som man finner i potetgullhylla.

Kanutten sa for siden:

Heter Kims Bacon Snacks med krydder på, de anbefaler å varme den opp i venen.... Nesten heelt svart pose med cowboylignende bakgrunn:)

IKKE bacon gull!

Kanutten sa for siden:

OOOOVnen (skriveleif);)

Calvin sa for siden:

Er det de ganske små posene?

Kanutten sa for siden:

De er på 150 gram mener jeg å huske, vanlig snackstørrelse da :D

Meeeeen forbudt fra i dag da :cool:

Men fleksesvor er tillatt da og DET er i små poser:D

Nille sa for siden:

De små posene som heter "gammeldags baconsvor" er tillatt og absolutt den beste da den ikke er tilsatt sukker/krydder.

Nest best er Maaruds Bacongull (svart pose).

....sånn karbomessig altså.....

Men dere bør begrense bruke litt, speiselt rett før veiedag. Det er veldig salt og binder vann i kroppen.

Kanutten sa for siden:

Takker Nille!!

Calvin sa for siden:

Ok, da skriver jeg opp fleskesvor på handlelista.
Baconsnaks liker jeg visst ikke, sier gubben. He he he.

Calvin sa for siden:

Ah... Bacongull er noe av det beste jeg vet. Takk takk!
Å unngå det før veiing er ikke noe problem, for jeg har ikke badvekt. :D

jeef-micro sa for siden:

er det ikke noe med å telle en karb pr 100 gram i de bacongullene da? Jeg emner å ha lest at når det er under 1 gr, så kan de skrive 0, men at det er lurt å regne en sånn for å være på den sikre siden

Nille sa for siden:

Ja, et er riktig.
Og noen av dem har mer enn 0, selv om det står 0 på pakka. Det lærte jeg da jeg skrev rundt til de forskjellige. De mente at det var pirk og detaljer. Maarud var den eneste som svarte skikkelig.

Her er svaret fra maarud:

stinasol sa for siden:

hihihi....nei da blir det ikke noe problem :stortsmil

Borealis sa for siden:

Vil bare tipse deg om, at du ikke trenger legge til nytt innlegg, for å korrigere "skriveleifer"...Gå på den blå linja over innlegget ditt, og trykk på "endre"...:smile:

lille meg sa for siden:

Seter rømme er godt.. Jeg spiser vell ca 2-3 SS pr dag. Kan hende jeg spiser litt mer..Mener jeg leste at ca 2 SS for dagen er ok .Men er ikke helt sikker. Kanskje jeg må kutte ned forbruket mitt der!!

Kanutten sa for siden:

Nille???

Kan du sjekke Kims også som jeg snakker om???
IKKE maaruds?

minime sa for siden:

Bare les nøye på baksiden, det er lett å bli lurt av first- price pakkene siden de er billigere- men de er rene karbo bombe...
De små pakkene med gammeldags baconsvor er virkelig til å anbefale ;)

Quippini sa for siden:

Europris selger 175g poser med "ekte baconsvor" for en 20,- kroning :)

Laget av baconsvor, vegetabilsk olje og salt.

På posen står det at 100g inneholder ca 65g protein, 0g Karbo og 31g fett.
Lurer jo litt på hvor de siste 4g tar veien, men den inngår helt klart som snacks i mitt kosthold.

Nille sa for siden:

De siste 4 grammene er sikkert karber, men pr 100 gram er det ikke mye ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.