Isalien sa for siden:
Jeg strever litt med å få i meg nok fett. Tar en ss tran hver morgen, men lurer på om jeg kan ta det til kvelds også? Jeg spiser ikke spesielt mye fisk og tran er vel bare sunt? Eller?
På forhånd takk. :)
Isalien sa for siden:
Jeg strever litt med å få i meg nok fett. Tar en ss tran hver morgen, men lurer på om jeg kan ta det til kvelds også? Jeg spiser ikke spesielt mye fisk og tran er vel bare sunt? Eller?
På forhånd takk. :)
Nille sa for siden:
Kan ikke se at det er noe i veien for det.... Mannen min tar mist 2 ss til dagen og har ikke problemer med det iallefall ! Men kutt ned om magen din gir beskjed.
jeef-micro sa for siden:
Tran er jo bra for at det inneholder bla mye D-vitaminer. vær litt obs på at D-vitamin er fettløselig. Tror det skal litt til for å overgå det som er toksisk dose, så jeg tviler påom et par ss daglig er noe problem. men så klart bedre om du spiser fet fisk (laks, makrell, ørret osv)
Solan sa for siden:
Skulle gå greit så lenge A- og D-vitaminene i tranen er fra levera på fisken og ikke er syntetiske tilsetninger slik man finner i enkelte fiskeoljeprodukter. Kroppen har visst lavere toleranse for syntetiske vitaminer, og blir derfor fortere forgiftet av dem.
Isalien sa for siden:
Hm, jeg har Møllers tran. Lurer på om den er godkjent? :)
Solan sa for siden:
Kan jeg anbefale Nordic Naturals? Joda, jeg får høres ut som en selger, men jeg hater smaken av fisk, og likevel kan jeg holde tranen deres i munnen uten problemer. Jeg har ennå ikke kommet meg helt over at det jeg trodde skulle bli min daglige lidelse, nemlig å begynne med tran igjen, ikke ble noen lidelse i det hele tatt. (Kjøpte min første flaske av dem for ei uke sida.)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.