Hei hei, jente på 25 her som skal starte på eurodietten bare de kommer snart.
men så lurer jeg på ne, tar dere alle de vitaminene de skrev opp til dere??? uff hater å svelge sånne ting, men er de sååå viktige atjeg mååå ta de???
ser dere er så mange flinke her inne så tenkte jeg kunne spørre dere??
Jeg regner med at du har fått beskjed om C og E-vitaminer + Omega 3 + Kalium - men er det mer? Kanskje magnesium?
For å si det sånn; de skriver nok ikke opp dette for moro skyld. Jeg har alltid tatt vitaminene mine - men jeg tar vannløselige i pulverform, så da fungerer det bra. Ikke så masse piller å svelge unna.
Jeg vet veldig lite on eurodietten, men jeg tar selv ganske mye tilskudd av vitaminer, mineraler, urter, m.m.. Det meste jeg tar er i pille/tablet form og det er til tider litt mye å svelge.
Rent personlig så opplever jeg en enorm effekt av de tilskuddene jeg tar. Jeg blir mer klar i hodet, jeg husker bedre. Klarer å konsentrere meg bedre. Har hele tiden godt med ekstra energi i kroppen. Hår og negler er sterke og vokser bra. Generelt sett så er kroppen min i et veldig "happy" form akkurat nå.
Jeg må ærlig innrømme at jeg tar mer enn de tingene jeg vet nok om. Men vil anbefale å bruke et Omega 3-6-9 tilskudd fremfor ren Omega 3, kommer selvsagt litt ann på matvanene dine men det er skader sjeldent å få for mye av noe godt.
Ta et multi-vitamin-mineral produkt så får du dekket de mest vanlige behovene for vitaminer og mineraler.
Har du behov for mer energi vil jeg anbefale en sterk utgave av Rosenrot (2000+ mg).
Hvis du har spesielle problemer så bør du ta ekstra tilskudd for å hjelpe for dette, men pass uansett på at du i det minste får i deg en vanlig anbefalt dose, og så kjører du på med masse sunn mat i tillegg :). Husk å få i deg nok antioksidanter!
Jeg skjønner at hensiktene er gode, men når du skriver;
og Eurodiett er reseptbelagt diett, så syns jeg man skal være litt forsiktig med anbefalinger. Medisiner, vitaminer og dietter foreskrevet av lege (på resept) blir foreskrevet av lege av en grunn.
Eurodietten er vel pulverindusert ketose så da vet man jo hvilke kosttilskudd som man trenger. Prøvå sjekke litt rundt for å se hvor du får det billigst. Det kan være svært store forskjeller på prisene for samme tilskudd.
Vennlig Hilsen
Torkil
Jo, forsåvidt. Men Eurodiett er tilsatt vitaminer osv. også, så dersom man følger foreskrevet diett med foreskrevne tilskudd - så er man sikker på å gjøre det riktig.
Ah, tusen takk for opplysningen. Jeg søkte virkelig først på Google, men det første som kom opp fra dette forumet og det var ikke helt noe håndfast å ta tak i.
Etter litt leting fant jeg www.eurodiet.no/ som går til en underside hos Dr. Fedon Lindberg. Eurodiet.no kommer IKKE opp på noen av resultatene når man søker på Google.
Skal ikke uttale meg noe mer om denne dietten akkurat nå men skal kikke litt mer på det. Bruker forresten Dr. Lindbergs fruktose ettersom jeg prøver å holde en diett som har lavest mulig GI.
Finnes mange varianter. De på Helsekost vet helt sikkert :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.