Brokkoli og blomkålmos er kjempegodt :)
Sånn gjør vi det:
kok opp brokkoli og blomkål. Ha det i mikseren med litt fløte, smør, smøreost og krydder. Kjempedeilig :)
va med wook-grønnsaker..jag bruker de i boks..spirer,vannkastanjer osv..
[color=red][/color]
Eller: stek paprika,sopp,purre og asparges sammen( eller va du liker).. Ta i noen spiseskj rømme i pannen og rør runt og krydd med persilje.. Kjempe gott
Hva med å bake grønnsaker i ovnen?
Ovnsbakte tomater er kjempegodt og saftig :)
Noe annet jeg synes er godt er å ta ut stilken av en champignon og fylle "hullet" med fetaost, for så å bake den i ovnen. Det samme kan gjøres med halve paprika-båter.
En fin ting jeg kom over er å steke grønnsaker lett i smør, for så å surre dem i matfløte til fløten tykner. Og ha i salt og pepper.
Ting dette funker med ekstra hell er champignon, purre, løk, squash, brokkoli, asparges, paprika og spinat. Det blir som en stuing liksom. Om du lager ekstra mye av det, og vil ha en rett ut av det, så hell det over i en form, dryss litt revet ost over, og gratiner i ovnen på 200 grader i 20 min. Garantert suksess!
Det er denne: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2963
Helt enkelt genial, smaker selvsagt ikke helt som ris, men har litt samme konsistens, og er veldig veldig god:D
:ja: I kveld stekte jeg opp fersk sopp, paprika, squash og løk i godt med meierismør og så hadde jeg en slump fløte over. Og krydret godt. Hadde det ved siden av løvbiff :sikle:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.