Er det sannsynlig at jeg kan få vondt i leddene av å ta Picasol? Det skal jo hjelpe mot, men jeg synes å oppleve at det blir verre når jeg tar dem. Kan godt hende det er tilfeldig, men jeg fikk tanken nå, og tenkte jeg kunne høre med dere.
Men kanskje du bør få i deg omega 6 i tillegg, at det blir ubalanse med bare Pikasol og at det er derfor du får vondt? Kanskje du bør supplere med nattlysolje f eks ... eller ta Lipolar, som har begge deler, og som er bedre enn Pikasol for oss som har noen ekstra utfordringer i systemet.
Legen på Balder anbefalte meg ihvertfall å ta flytende Lipolar heller enn Pikasol selv om han mente Pikasol var veldig bra ...
Høres rart ut at du skal FÅ vondt av dem. det er jo heller omvendt. Som reumatiker har jeg fått beskjed om å ta omega 6 og 9 i tillegg (selv om de ikke er like vikrige så skaper det visst en "balanse"). Så isteden for Pikasol har jeg kjøpt Ultra Omega 3-6-9 for å få i meg litt mer varierte fettsyrer - i tillegg til masse fett i kostholdet.
Jeg føler jeg blir bedre med Pikasol. Prøvde noe annet i noen mnd og ble verre og gikk over til Pikasol igjen, men mot det været som har vært i det siste hjelper ikkeno':(
Hei Lisa
Med kjenskap til ditt kosthold fra før og din generelle helsetilstand, vil jeg anbefale en sjekk hos legen hvis det ikke er gjort etter fødselen. Sjekk nyrer og stoffskifte. Forbigående lavt stoffskifte er ikke uvanlig etter fødsel.
Jeg tror det holder lenge for deg med omega III tilskudd. Du får helt sikkert tilstrekkelig med omega 6 fra kosten for øvrig.
Hvis du fortsatt spiser godt med varierte grønnsaker,frukt og litt nøtter, får du i tillegg tilstrekkelig med de vitaminer og mineraler som er nødvendige for å omdanne omega III til gode,betennelsesdempende prostaglandiner (PGE3) Du må ha tilstrekkelig med vitamin C, B3,B6 og biotin samt mineralene sink og magnesium.
Omega 6 kan omdannes til godt prostaglandin når de samme vitaminer og mineraler er tilstede. Drikker du mye melk og spiser mye røtt kjøtt vil omega 6 derimot kunne omdannes til dårlig, betennelsesfremmende prostaglandin (PGE2).
Omega III hemmer også i seg selv omdannelsen av omega 6 til PGE2.
Insulin ( fedme og insulinresistens ) samt mye kortisol( stress) Hemmer dannelse av prostaglandiner.
Krom vil kunne hjelpe mot høyt insulininnhold i blodet, mosjon og lavkarbo ditto. Yoga, avslapningsøvelser, moderat mosjon, sex, meditasjon, løsning av konflikter hjelper mot høyt kotisolnivå.
Ketolysetablettene er jo utviklet for slanking med kostindusert ketose, men jo mer jeg leser om vitaminer og mineraler, jo mer sikker blir jeg på at det faktisk er ganske gode vitamineraltabletter for moderne mennesker som ikke lever i en evig, avslappet tilstand med ren og naturlig mat. Kombinert med omega II tilskudd blir det komplett.
Mitt svar til deg er skrevet med kunnskap om at du vet svært mye om emnet.:confused:
Vennnnnlig Hilsen
Torkil :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.