< Tilbake til oversikten

Balsamico eddik

Tøffa sa for siden:

I reglene til introduksjonsfasen står det at Balsamico eddik inneholder sukker, stemmer dette? Står ikke det under ingredienser på flaska..:gator:

themonk sa for siden:

Balsamico er laget av druepure. Det er vel ca 20% carbs i det. Veldig søtt. Ikke bra i noen form for introduksjonsfase, og må generelt brukes med forsiktighet på lavkarbo.

Nille sa for siden:

Står det ikke noe på flaska bør en iallefall regne 3-4 karber pr ss. De fleste (ekte) balsamicoene inneholder 2-4 karber "pr serving" - pr. ss.

Om man er på Induksjon går det greitt å ha noen dråper over salaten, men ikke mye og ikke hver dag.

Tøffa sa for siden:

Takk for svar. Hva med Dijon-sennep, går det bra å bruke det under fase 1? Og majones, kjøper dere eller lager dere selv? Den i butikken inneholder jo sukker

Nille sa for siden:

Jeg bruker Hellmans Real Mayonaise. Den tåler også varme bedre enn Mills & Co. Og selv om den også inneholder litt sukker så er det så lite at det ikke betyr særlig. Det står 0 karber pr serving som er 1 ss. Dvs. at det er under 1 karb. Men det aller beste er jo å lage den selv......

Du kan godt bruke Dijon Sennep også. Den har 10,4 karber pr 100 gram, og så mye bruker du vel ikke av den heller.

Tøffa sa for siden:

Takk for svar!
Jeg så faktisk på den majonesen på ICA Maxi i dag, men satte den fra meg når jeg så at det var sukker i den-men da kan jeg jo kanskje kjøpe den da:utenutryk

Nille sa for siden:

Ikke heng deg opp i om det er sukker i. Se på antall karber isteden. Er det under 4-5 karber pr 100 gram gjør det ikke noe om du spiser små mengder.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.