< Tilbake til oversikten

Noen gode tips om lavkarbo ferdighprodukter?

Distrea sa for siden:

Trenger tips i massevis. Blir litt lei av å lage alt selv. Noen som har gode råd om ferdigprodukter.... tilbehør, drikke, sauser, dressing?
Eller kanskje tips om noe jeg kan lage opp litt av?

ALT mottas med STOR entusiasme, glede og takknemlighet :)

stinasol sa for siden:

fransk fiskegrateng(findus i frysedisken), hamburger/selskap/hvitløk dressinger fra matmesteren(rimi), sky saus fra toro ,kalkun pølser fra prior eller lavkarbo pølser fra lidl karbonader, joikakaker,fiskeboller fra bjelland,babybell ost,tomatsuppe fra toro(uten makkaroni:p ) en sånn pose har jeg til 4 måltider,bare veier opp pulveret..med egg i nam..

mofe sa for siden:

Rimi har noen woksauser, i små poser a 120 gram.. Er vel 2 porsjoner i posen, og 5-6 kh pr. 100 gram. Veldig godt!

Nille sa for siden:

På tvers av alle så skal jeg bare advare mot posesauser/supper (pulvervarianten). De er stappfulle av transfett som både vi og myndighetene advarer mot. Anbefaler dem absolutt IKKE ! Produsentene i USA må nå merke varene sine "Uten Transfett", for transfett (som også finnes i ferdige kaker & kjeks & sånnn) er på vei til å bli forbudt å selge i USA.
[color=purple][/color]
Ferdigmaten på pulverposer er en av årsaken til nordmenns tette årer. Men det er jo noe man velger selv om man vil spise, bare nevner det.......
[color=purple][/color]
Det aller beste er å IKKE gjøre seg avhengig av generelle lavkarbo produkter (da mener jeg de som markedsføres som lavkarbo som barer og mixer av ymse slag). De smaker ikke spesielt godt i forhold til skikkelig mat, de er i handelen en kort periode og plutselig er de der ikke lenger.... Skjer gang på gang, - og hva gjør man da ?
[color=purple][/color]
Ellers er det masse gode tips her. Bare husk å lese næringsinnholdet på pakka ! Er det ikke næringsinnhold - ikke kjøp !

stinasol sa for siden:

taco saus fra first price,den er god å ha på pizzaen og :)

Distrea sa for siden:

Tusen takk for gode tips:) og veiledning ;)
Men det er bare å fortsette folkens, her føres alt ned :)

Jeanett sa for siden:

Ferdig sausene fra Fjordland har veldig lite karbohydrater. Bearnaise saus 2.5, pepper saus 3.5 osv.. Vet ar det er mye transfett i de, men jeg tenker nå først og fremst på å gå ned, og heller spise riktig fett når jeg er ferdig! :)

Nille sa for siden:

Ja, det er din kropp, og bare du som bestemmer - og det er jo fint at du er klar over "farene" iallefall. ;)

Distrea sa for siden:

Mottar alt med takk jeg... Det er jo ikke snakk om at man skal ta den letteste løsningen hver dag... akkurat som man ellers ikke er på MC.Donald hver dag:) Syns bare det er godt med noe annet og ferdig innimellom :o

Så tusen takk:)

Fridolina sa for siden:

Trondjems biff stroganoff i hermetikkboks..2 karbs per 100gr..1/2 boks 200 gr:) Kjempe god syns jag..(men er vansklig å få tag på)

Halv grillet kylling,er ju også tjapp mat..

Og kebab i brød,utan brød:p

stinasol sa for siden:

åå den bigg gryten må jeg smake,hva butikk har du funnet den på,husker du?

Fridolina sa for siden:

Bigg grytan? hehe;)
[color=red][/color]
Biff stroganoffen har jag funnit på Ultra, meny og Rema..Og kiwi en gang.. Det er fra butikk til butikk igjentligen..
[color=red][/color]

Distrea sa for siden:

Den må finnes... FORT :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.