Neri sa for siden:
Eg har ganske låg blodprosent, hukser ikkje tall i farten, og tar jerntabl. Las her inne at det skal ein ikkje ta. Kvifor?
Neri sa for siden:
Eg har ganske låg blodprosent, hukser ikkje tall i farten, og tar jerntabl. Las her inne at det skal ein ikkje ta. Kvifor?
kjøttklumpen sa for siden:
Har vel med at du får i deg nok i kosten ettersom atkins er ganske kjøttbasert. Jeg tar forbehold om feilinformasjon i denne posten :D
Nille sa for siden:
Om du spiser etter Atkins sine prinsipper skal du egentlig ikke behøve jerntilskudd fordi du får en del gjennom kosten - og det skal være nok. Men om du har lav blodprosent fra før, er menstruerende kvinne og nettopp har begynt på lavkarbo kan du godt ta en god multivitamin med jern i. Iallefall i begynnelsen, til kosten har "satt seg". Det kan ta noen uker/måneder. Jeg har tidligere vært såkalt anemisk. Har hatt blodmangel og b-vitamin mangel, såpass at jeg måtte gå å få sprøyter hos legen. Men det var før lavkarbo. Nå har jeg så høy blodrosent at jeg stadig får forespørsel om jeg vil bli blodgiver. OG de siste prøvene mine viste at jeg har såpass mye b-vitaminer i blodet at jeg ble bedt om å IKKE ta b-vitamin tilskudd.
Neri sa for siden:
Ok. Takk for svar.
Eg tenkte kanskje det var noko med at det odela dietten eller noko. Og det vil me jo ikkje :)
Då tek eg dei ei stund til, har ganske heavy mens, så trenger jern.
shady sa for siden:
Jeg har helt tomme jernlagre, og må også ta jerntilskudd. Håper at Atkinskosthold i et halvt år nå har hjulpet på, skal straks til lege for å ta nye prøver, så det blir interessant å se!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.