Hva er de beste nettbutikkene for å bestille kosttilskudd? Jeg har til nå handlet ganske mye direkte i butikk, på blant annet Sunkost. Men nå trenger å handle i større volum (større bokser) så tenkte det ville vært smart å finne en god nettbutikk.
Hvordan er det med toll og restriksjoner på helsekost fra utlandet nå for tiden? Jeg har hatt noen ekle opplevelser med de folka både med pris (avgift på avgift på avgiftene!) og med rasling med ‹‹narkotikalovgivningen›› (for sterke vitaminer) før.
Nå er jeg vel litt ute av topic, men det ligger en butikk i Oslo i til høyre i krysset hasmannsgate/storgata som reklamerer for kosttilskudd til "svenskepriser". Har ikke sjekket ut enda, men når det begynner å bli manko i vitaminskapet, så skal jeg helt klart ta meg en tur:)
Synes vi skal få litt fart på denne tråd, for det er virkelig mange penger å spare ved å handle i utlandet over nett, samt at man der får noe som virkelig virker! :p
Jeg har et par nylige og dårlige erfaringer som jeg håper andre kan unngå. Alle vet jo at du max skal kjøpe for 200 kr, men du får mye for 200 kr i en utenlandsk nettbutikk - MEN, la vær å handle i 3. land, som f.eks. USA. Her blir pakkene stoppet i tollen da selv den minste lille ting blir betegnet som legemiddel. Jeg har nylig funnet en super nettbutikk - USA - www.iherb.com. Her har jeg dessverre fått returnert to pakker fordi noe av innholdet blir betraktet som legemidler her. F.eks hadde jeg bestilt Whey Protein til under halv pris av de norske, men der fant man altså et stof som het "Methionine". Kjempesurt er det å skal få det sendt retur. Heldigvis får jeg pengene igjen.
Det som står i de breve jeg får fra tollvesenet er flg. "Det er ikke tillatt å innføre legemiddel/kosttilskudd til privat bruk fra land utenfor EØS/EU området jfr Lov om legemidler av 4. desember 1992 § 13 forskrift av 30. juni 1995 om tilvirkning og innførsel av legemidler sist endret 22. desember 1999, samt Retningslinjer for inn- og utførsel av legemidler til personlig bruk av 20. januar 1994."
Så altså, er du det minste i tvil, så kjøp din helsekost fra England, Sverige eller et annet EU/EØS-land. Snakket med en dame i dag fra tollvesenet som bekreftet dette.
De har høykvalitets produkter og er utrolig nøye på å ikke selge ting som ikke fungerer. Proteinpulver, slankepiller, MCT olje, Omega 3 samt alt mulig annet av reneste sort. Synd det finnes så få liknende butikker med samme integritet.
Uten tvil, de har masse for seg de gutta der. Egentlig burde moderatorer her prøve å få Børge Fagerli til å skrive litt på forumet her av og til. Den mannen kan så mye om mat og trening at jeg får ikke sagt det nok. Bare ta en titt i artiklene og les på forumet der så blir dere nok kjapt enige. Det der er trening- og kostvitenskap man normalt betaler 1000kr timen for.
Børge er dyktig. Det eneste han mangler er renhetsgarantier og en 100% antidopingholdning på produktene sine fra seriøse organer.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.