Hei, jeg er ny og ganske grønn. Holder på å utforske Atkins og Lindberg, og lurer på hvor mye egg man kan spise i løpet av en dag. Det blir jo fort en del, hvis man lager omelett, koker egg til salat, lager smoothie eller pannekaker.
Jeg har begynt min andre uke nå..og i uken som gikk laget jeg mange egg.... ett eller to til frokost.. omelett/speilegg/kokt . Kjekt å varere litt.. men jeg er ikke lei ennå.. Hadde egg med bacon,kokt egg meg svinekjøtt i strimler med seterrømme til,det var godt.masse krydder på. Har også laget salat av kinakål ,skinke, ost, agurk . Ønsker deg lykke til.. tok av 1,6 første uken jeg. Klem
Restriksjoner på antall egg pr. dag er det mange som mener noe om, og jeg er sikker på at du kan få like mange svar som antall personer du spør.
Det jeg heller ville tenke på hvis jeg var deg, var at du sørger for å spise flere forskjellige typer proteiner i løpet av en dag. Jeg tror det både er sunnere og at det er mindre sjangse for at du blir lei en matvare hvis du gjør det. :ja:
Det er egentlig ikke noen grense for hvor mange egg du kan spise, men man bør variere maten. Som andre sier, du blir fort lei av egg, noen rett og slett kvalme ved synet av egg. Ikke etter en uke eller to, - men når det har gått noen måneder. Og det er jo litt dumt. Variasjon er tingen !
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.