< Tilbake til oversikten

Shish Kebab kryddermix fra Hindu.. hva er MSG?

mofe sa for siden:

Oppdaget denne i krydderhylla i dag (svart liten vanlig krydderpose), og skal prøve den ut nå (rapporterer senere!).

Det står at den inneholder koriander, paprika, chili, kanel, spisskummen, hvitløk og MSG...

Noen som ANER hva MSG er? Skjult sukker.....?

mofe sa for siden:

Jeg fant kundeservicenummer på pakken, så ringte dem og hørte - og MSG var en smaksforsterker, som var vanlig i supper etc.

Med andre ord - ikkenoe sukker - gode nyheter!

Veldig spent på denne, for jeg har savnet taco, og det er jo myyye sukker i tacomixen, tror jeg fant ut at det var 18 gram pr. pose..

Kanskje dette blir en verdig etterkommer?

mofe sa for siden:

Hun sa noe "m*sglutamat".. :)

mofe sa for siden:

Wohaaa, dette var så godt! Smaker som kebab, bortsett fra at det jo ikke blir det samme, siden det er med vanlig kjøttdeig.

Jeg freste kjøttdeigen med en båt hvitløk, også spiser jeg det med masse grønnsaker og revet ost.

Det blir IKKE siste gangen jeg spiser dette! :nei: Anbefales veldig :ja:

themonk sa for siden:

MSG er mononatriumglutamat. Det er bare en nervegift. ;)

Karin sa for siden:

Jeg fikk en gang fortalt meg at det "åpnet" smaksløkene (en eller annen kjemisk påvirkning vel - nervegift? Hmmm. . .) sånn at man kjenner smaken bedre.

Huldr sa for siden:

MSG prøver jeg å holde meg unna, men det er vanskelig, for det er jo i netsten alt av, buljongterninger, blandet krydder osv ...

Fra linken som Anne la inn:

Jeg har funnet et allkrydder fra helsekosten som heter Picata, som er veldig godt og er uten MSG.

Jeg har forøvrig en halv pose av det shish kebab-krydderet i skapet, men jeg likte det ikke, syntes det smakte for søtt (det er kanel i det). Men det er jo smak og behag :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.