Titti sa for siden:
:confused:
Ser jeg skal som har AB blodtype bør spise tofu. Men hva er det egentlig og hvor får man kjøpt det?
Titti sa for siden:
:confused:
Ser jeg skal som har AB blodtype bør spise tofu. Men hva er det egentlig og hvor får man kjøpt det?
Iset sa for siden:
Det er en osteaktig masse som lages av soyabønner. Kan krydres og brukes som kjøtterstatning, i smoothies for å få dem fyldige og kremete osv. Rikt på protein.
Du får kjøpt det i helsekosten, innvandrersjapper, store dagligvarer osv.
Titti sa for siden:
Ok, er det no godt da? He he.
Hvor står det da? I frysedisken, eller som tørrvarer?
Iset sa for siden:
Jeg smakte tofu i biter i en risrett på thai-restaurant en gang, og det smakte så likt kylling at jeg ble litt nervøs (var da jeg var vegetarianer). Men jeg får ikke til å lage det skikkelig selv, synes ikke det smaker godt.
Det står i kjøledisken, er kjølevare.
Titti sa for siden:
Ok, takk :) Blir vel ikke det første jeg hiver meg over ;)
Så at jeg med min blodtype kunne spise lyst kjøtt og fisk, tang og tofu. Typisk min flaks, hehe.
leenam sa for siden:
Den skjæres i terninger og stekes så den får litt brun skorpe. Populært i Kina, billig og næringsrikt. Minner mest om fiskepudding. tofu har så lite smak at det er sausene og krydringen som betyr mest.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.