< Tilbake til oversikten

Søte frukter?!

hanne29 sa for siden:

Hva kan man spise av druer og banan når man går på lavkarbo diett?
Er ikke det ganske mye sukker i det?

Ninja sa for siden:

Man skal helst ikke spise frukt i det hele tatt, bare grønnsaker:)

Nille sa for siden:

Druer og banan er ikke lurt på lavkarbo nei, iallefall ikke om du slanker deg. Men du kan spise bær. Blåbær og bringebær etc.......

hanne29 sa for siden:

ååhh nei.. ikke frukt? :( Er det noen frukt som er bedre en andre? Hvorfor skal man ikke spise frukt?

Iset sa for siden:

Følger du noen filosofi da? Lavkarbo er jo så mangt. På Lindberg kan du jo spise litt frukt, men helst da sammen med yoghurt eller nøtter. Iallefall noe med proteiner og litt fett i.

Druer og bananer er svært karborike, så det ville jeg vært forsiktig med, men så lenge du inkluderer det i totalen og allikevel går ned så er det vel ikke så ille. Men spiser du det alene som et måltid, gir det nok litt usunne svigninger i blodsukkeret.

Ninja sa for siden:

Nei, ingen frukt;)
Men det blir som nille så, du kan spise bær. Bær er bra:)
Er ikke helt inn i de lavkarbo greiene enda. Men det er vel på grunn av alt sukkret som er i frukten..

hanne29 sa for siden:

Det var kjedelige greier...

stinasol sa for siden:

jeg holder meg unna alle frukter men bruker bær til for eks smoothie/sorbe`...yummi :)

Iset sa for siden:

Ikke noe særlig med frukt, men rømme, kremfløte, bacon, fete sauser, masse grønnsaker, nøtter, bær, fete deilige oster, meierismør ... Ikke så kjedelig allikevel kanskje? :D

Alt avhenger jo av hvilken filosofi du følger da.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.