Monen sa for siden:
Noen som vet hvor mye karber det er i lomper? (vet det ikke er lov å spise, men er litt nysgjerrig...Om det er noe som går an en sjelden gang...En lompe veier jo ikke så mye...)
Monen sa for siden:
Noen som vet hvor mye karber det er i lomper? (vet det ikke er lov å spise, men er litt nysgjerrig...Om det er noe som går an en sjelden gang...En lompe veier jo ikke så mye...)
Gerd sa for siden:
Da ville jeg heller brukt ziggilapper og lage de som lomper. Det gjorde jeg i går, og det var kjempegodt
Tuppen sa for siden:
eller salatblad :D
Charmtassen sa for siden:
Karbo i lomper - pr. 100 gram så klart = 39,3
(matportalen.no/matvaretabellen)
Snikende Saccosekk sa for siden:
Apropos lomper (og pølser) så spiste jeg baconpølse i papir fra 7-11 i går. De har pølsetilbud, 19 kr per pølse.
Vet ikke nøyaktig hvor mange karbs som er i en baconpølse men en wienerpølse har ca 4g, så hvis vi antar det dobbelt (den er jo større) så er det fortsatt ikke så ille å ta en pølse i papir når man er på farten.
Monen sa for siden:
Jeg klarer ikke noe som smaker/inneholder mye egg..
Som dere skjønner så begynner jeg å bli litt deperat ;)
Takk for svar Charmtassen, den siden skal lagres =) Lurer på hvor mye en lompe veier..må i butikken og sjekke..
Snikende saccosekk: den er velkjent ja;) Har blitt en sånn til middag på dager jeg har vært på farta og ikke har hatt mulighet til annet;)
Charmtassen sa for siden:
Jeg skjønner at jeg må begynne å skjerpe meg når jeg skummer igjennom innlegg ...Jeg skjønte nemlig ikke hvordan du orket å spise pølser helt fra kl. 07.00 til 11.00 i går, jeg ...:p Men lyset gikk opp for meg etter hvert altså!:D
Carisma sa for siden:
Flaks at de var billig da hvertfall... :lol::lol::lol:
stinasol sa for siden:
spiser sikkert bacon pølse fra bensin stasjonen ca 2 ganger i uken
har gjort det hele tiden..det er mellom 5-6 karber i en sånn pølse
du kan jo også bestille lavkarbo tortillas og bruke de som lomper det gjør jeg og de smaker 100% som ekte(3 karber pr tortilla) har en sånn med smeltet taffel ost,sukkerfri ketchup,dressing (matmesteren,3,4 g pr 100g karbo)og 1 hot dog i..mmm super deilig ;)
Monen sa for siden:
Det hørtes godt ut! Men da må jeg se å få bestilt de tortillasene.. Bare vente på lønning først ;)
sirimor sa for siden:
...og de bestilles hvor da..?
Huldr sa for siden:
Åååååh, takk for dagens latter ... :lol:De pølsene de har på ikea er forresten vanvittig gode! Helt uten lompe eller noen ting. Jeg er egentlig ikke så glad i pølse uten noe å pakke den inn i, men de var yummy!
stinasol sa for siden:
PølsE. Jeg spiste EN pølse fra 7 til 11 :-) Veldig lang pølse skjønner du :-)
Direktelink for de late:
www.netrition.com/mama_lupes_tortillas_page.html
$11 for å sende en pakke i posten til Norge ($11/pakke)
$32 for å sende 5 pakker i posten til Norge ($6.4/pakke)
$52 for å sende 10 pakker i posten til Norge ($5.2/pakke)
10 pakker a 10 tortillas koster $29.99 og det blir ca 183 kroner og altså under fortollingsgrensen.
Hvis man skulle da kjøpe 10 pakker så koster det 50 kroner per pakke når man tar med frakt. Kanskje ikke så ille, kommer ann på holdbarhetsdatoen.
Ziggy sa for siden:
Syns de portoprisene der stinker jeg... der tror jeg de tar seg vel godt betalt... :eek:
Hvor mye veier de pakkene der egentlig??? 1 kilo pr stk??? :rolleyes:
Har handla fra USA i en årrekke, og sjeldent vært borti slike portopriser da... :cool:
Tror jeg ville ha tatt kontakt og spurt om det der faktisk medfører riktighet jeg... ;)
.
stinasol sa for siden:
oki,så greit da slipper jeg toll..:D
kunne ikke finne noe holdbarhet
på de men jeg fikk de etter 1 uke
og slang alle i frysen,trenger ikke
ta opp mer enn en og en heller
da de deler seg lett i dypfryst
tillstand :)
stinasol sa for siden:
foresten,jeg skal snart bestille derfra igjen(og da masse) så kommer
over den toll grensen..er det noen som vet hvor mye toll man må
betale? ta et eksempel på 1000 kr å handel for kansje?
Det er faktisk vanskelig å spå, da noen produkter har toll i x % av varens verdi, mens noen har x kr / kilo.
Det jeg ihvertfall kan si er at du må betale 25% moms av varenes verdi samt frakt, så hvis du betalte 200 for frakten må du betale 25% av 1200kr, altså 300 kr i moms.
Ziggy sa for siden:
Pluss at Postens forenklede "tollgebyr" går over i ordinært "tollgebyr" når varens verdi overstiger ca. 1000 kr, og satsen på dette er en del mere... hvor mye finner du på www.posten.no
.
stinasol sa for siden:
ok,tusen takk for svar og link :)
kansje like greit å la vær å regne
på det og skylde på at jeg
er en sprø lavkarbo junkie:rolleyes:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.