Enid sa for siden:
www.nairns-oatcakes.com/nairns/products/organic.asp
Jeg kjøpte disse i dag - tenkte de kunne være greie å ha som alternativ til snop. Med godt pålegg så smakte de meget bra!
Enid sa for siden:
www.nairns-oatcakes.com/nairns/products/organic.asp
Jeg kjøpte disse i dag - tenkte de kunne være greie å ha som alternativ til snop. Med godt pålegg så smakte de meget bra!
guro sa for siden:
Ja, de et kjempegode (laget en tråd på dem tidligere jeg). Hvor fikk du tak i dem henn?
Enid sa for siden:
Oj, så ikke den tråden jeg.... sorry!
Kjøpte dem på Lerøy i Bergen sentrum (galleriet) der de hadde to søte og to salte versjoner. Turde ikke kjøpe de søte - vet du om de er ille å spise eller?
guro sa for siden:
Jeg fikk slike tilsendt fra skottland til jul, med ingefer smak, med ost og forskjellig. De var gode alle sammen. Ingefær smakte som pepperkaker, og var søtet med noe jeg ikke helt forsto, men skulle være lav GI. ???
Enid sa for siden:
Ja står jo lav GI på dem... Men er jo Demera-sukker (hva er det?) og potetstivelse i da... Legger inn linken her, så kan kanskje noen andre få dømme?
Hyper sa for siden:
Hvor mye karber er det i disse da?
Enid sa for siden:
Det jeg lurer på også, om det går an å spise...
Hyper sa for siden:
Jupp...Noen som vet???....Kanskje jeg stikker innom Lerøy i dag..:)
guro sa for siden:
Havrekjeks, organisk
Per oat cake: Carbohydrate5.4g of which sugars 0.1g
Havrekjek, med ost: 4,0 g per kjeks
Havrekjeks, med ingefær (søte): 6,7g hvorav 1,8g sukkerarter
Se linken øvest!
Dette er ikke for karbetellere, men for lav GI folk.
Aline sa for siden:
Demerasukker er brunt sukker? tror jeg...
Huldr sa for siden:
Ja, det er det! Råsukker, uraffinert ... (det er ikke alt brunt sukker som er det faktisk :cool: )Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.