< Tilbake til oversikten

Tunfisk-i-curry-form

Photobscura sa for siden:

led under dårlig kokkeleringslyst i går, så jeg tok helt andre veier enn vanlig, og med litt fantasi endte jeg opp med noe yderst smagfullt!

TUNFISK-I-CURRY-FORM

(dette er rimelig ca av oppskriften, da jeg er sånn litt-av-det-og-litt-av-det-matlager)

*to bokser tunfisk
*en pakke med krepsehaler i dill
*en kartong fløte
*naturell smøreost/gulost
*en tredjedels frysepakke spinat
*curry
*gurkemeje
*salt
*pepper

tin spinaten, ha i smurt, ildfast form sammen med tunfisk og krepsehaler, og rør sammen.

kok opp fløten, ha i et par skjeer smøreost og noen gulostskiver (eller bare en av delene, men da øker du mengden av den). smaksett med salt og pepper og ca en toppet teskje med curry. ha tilslutt i såpass med gurkemeje at sausen får en safrangul farge.
gurkemeje er ingen nødvendighet, da den ikke har så fryktelig mye smak, men litt er det, og fargen er til å ...hehe... spise opp!:)
hell saus over innholdet i formen, og bland det litt sammen, ha om ønsket over litt revet ost (ikke for mye, da sausen i seg selv har en del ostesmak).
sett i ovn som er forhåndsvarmet til 250 grader, og la den stå i 10-15 min.

enjoy! (med f.eks rømme og en enkel salat.)

Enid sa for siden:

Håh, skal jeg lage, høres nammis ut! Mmm, krepsehaaaaler...

Photobscura sa for siden:

Hadde helt glemt denne jeg!
Denne skal jeg lage igjen i dag!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.