Har gått i over 2 uker nå med en halsinfeksjon og det er ikke det spor gøy. Gjør ikke vondt, men hoster såpass mye at det tidvis går utover nattesøvnen - selv med noskapin-piller :-(
Om ikke annet har det gitt meg tid til å reflektere litt over trøstespising, for sjelden har det vært så fristende å spise usunt. Iskrem føles godt for halsen nå men har stort sett klart å være flink.
Jeg fant derimot ut at jeg må passe meg med halslinser og lignende, for det viser seg at 1 stk repsil har 2.6g karbohydrater i seg! Da blir det ikke mye lindring kan du tro.. Har klart å begrense meg heldigvis men det er absolutt ikke noe moro å være syk på lavkarbo.
Noen som sitter inne med noen tips om hvordan være syk på lavkarbo?
Min lege sa "ta dobbel dose" av Noskapin tabelettene. Det er verdt et forsøk.
Få tak i sukkerfrie sugetabeletter på apoteket eller på supern. Doc har en sukkerfri type nå. Drikk masse vann.
Om du skjærer opp ingefærrot (tynne skiver) - har i en kopp, heller over varmt vann og lar det trekke - da får du en drikk som virker lindrende på sår hals.
Du blir bare verre med iskrem. iskrem inneholder melk og den er slimdannende.
Det som hjelper er å smånippe til lunka vann, slik at du holder halsen fuktig hele tiden.
jeg signerer på det nille sier om ingefær. ingefær er dessuten en upper for immunforsvaret ditt, og dette er et tips jeg har fått av alt fra yogalærer til nabokona hjemme hos mor og far. jeg pleier å skjære opp noen sitronskiver i tillegg, og lar det trekke sammen med ingefæren i noen minutter. smaker veldig godt, gjør det også! drikk det gjerne minst en gang om dagen hver dag inntil du føler deg bedre!
Ta deg en tur til Sverige og stikk innom apoteket. Kjöp bafucin. inneholder lokalbedövende for smertene og lokalt virkende antibiotika.. Helt reseptfritt..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.