< Tilbake til oversikten

Profesjonell hjelp til måling av kropp og ytelse

Sondre sa for siden:

Jeg tar en god del kosttilskudd pr. idag men ønsker å få profesjonell hjelp og støtte til å ta riktige undersøkelser for å avdekke de ulike nivåene. Ønsker å finne ut hva jeg trenger mer av og hva jeg kanskje bør kutte ned på.

Dietten jeg følger går en del over og forbi vanlig anbefalte doser av vitaminer, mineraler, m.m. så da blir det ekstra viktig å ha litt mer kontroll enn det jeg har idag.

Hvilket utstyr kan jeg kjøpe for å gjøre undersøkelser hjemme?

Kristian sa for siden:

Ja tenk om det kunne vært noe vi kunne ha gjort hjemme på samme måte som diabetikerne måler blodsukkeret sitt.:)

tbear sa for siden:

Fint innspill. Å måle hva man har for lite/mye av og så handle ut fra det, må være en en meget riktig tanke, som alternativ til å pøse på med masse stoffer man egentlig ikke vet om man har for lite eller for mye av. Det sistnevnte kan også ofte være tilfellet. Jeg har tidligere et par ganger fått målt vitaminer / mineraler etc ved bodprøver (Kilden Helse) Men det er en omfattende og meget dyr test som sendes til holland og tar 10 uker! Har også hørt om hårmineralanalyse, men har ingen erfaring.

Jeg er redd at dette er en ganske komplisert oppgave som antakelig ikke er mulig å gjøre hjemme. Men jeg slutter meg til ditt ønske om å få frem ideer i dette forumet fra de som evt vet mer om å måle vitamin/mineral status.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.