< Tilbake til oversikten

Slanking i Norsk Ukeblad

Torkil sa for siden:

Hei
Ukebladene flommer over av slankerapporter i januar. Det er like sikkert som matoppskriftene i desember. I Norsk Ukeblad nr 3,15/1 2007
er det en inspirerende artikkel om en pastor i Arendal som har gått ned 12 kg på tre måneder på ketolysekuren. Kanskje ikke en masse men dog. Det som er flott er at vekten har vært stabil ET ÅR ETTER. Det stemmer med mine erfaringer, nemlig at forbausende mange klarer å holde vekten stabil etter en vellykket ketolysekur. Ikke alle, men fler enn de 10% som klarer det med " normale" slankekurer.
Ketolysekuren får en saklig omtale med få faktafeil. Dessverre mangler henvisningen til www.ketolyse.no, men den finner man om man søker på "ketolyse."

I samme nummer har man et oppslag om at 12 kvinner har forsøkt 12 forskjellige slankepiller. og jeg kan avsløre resultatet - de virker ikke!
En slik undersøkelse er jo ikke vitenskaplig, men gir en pekepinn i retningen av hva vi skal holde oss unna. Slankepiller i helsekiostbutikkene er dyre og virker ikke. Det er en mangde forskjellige slankekurer så det er muligt for enhver å finne en kur som passer den enkelte.

Vennlig Hilsen
Torkil :)

Carisma sa for siden:

Har også sett at bladet Eva har et veldig greit lavkarbofokus i forhodl til de fleste andre bladene på markedet. Faktisk verdt å sjekke ut.

Snikende Saccosekk sa for siden:

Apropos slankepiller, så oppdaget jeg tilfeldigvis en ny pille i salg på Ultra, ved siden av lavkarbo-hyllen (lindberg, atkins ++). Den oppga en URL, www.l112.com og på selve pakken (hvis jeg nå husker rett) og på websiden www.l112.com/l112/htdocs/sprachen/nl/frame-nl.html står det "L112 is a certified Medical Device, Class III". Er dette noe svada de kan havne i bråk over? Utifra dokumentasjonen så kan det se ut til at den binder seg til fett, og konkurrerer således med Xenical men noe legemiddel er det vel ikke akkurat - selv om de sikkert vil at folk skal tro det.

Det kunne ikke falle meg inn å kjøpe det, men jeg ble litt nysgjerrig da jeg så de omtalte seg som en medical device :-)

Torkil sa for siden:

Hei
Jeg tror dessverre ikke du kan forvente mer effekt av denne tablett enn de 12 som blev testet i Norsk Ukeblad.
Vennlig Hilsen
Torkil :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.