< Tilbake til oversikten

Er det lettere å følge Atkins enn Lindberg?

Titti sa for siden:

Jeg har snust litt på de f.skj. diettene og jeg får inntrykk av at Lindberg er litt komplisert :confused:

Aline sa for siden:

jeg tenker motsatt. Lindberg er enklere å kombinere med "de andres" matvaner :p
Men atkins er kanskje enklere i det at du skal kutte karber som ikke er grønnsaker. eller det kan iallefall brukes som en hovedregel, og det er kanskje enkelere å forolde seg til? :p

Titti sa for siden:

Ja, litt sånn jeg tenkte. At det er lettere å holde seg helt unna enn å tillate seg litt liksom. Samtidig er jo Fedon-kostholdet slik man blir anbefalt å spise etter at man er i mål og da må man jo lære å begrense seg ;)

I dag har jeg spist Lindbergfrokost bestående av 1 pære og 4-korn med linfrø, syltetøy og melk. Overraskende mett :ja:

Fedonisten sa for siden:

.....bortsett fra at dette nok ikke kan kalles en Lindbergfrokost.....sorry.... :klem:

I denne frokosten har du nesten ikke noe proteiner. Hva med å bruke cottage cheese sammen med litt 4-korn og bær og noen hakkede mandler i stedenfor?

:klem: fra Fedonisten

Nett sa for siden:

I en periode brukte jeg Fedon-musli med cc og litt melk - mettende og godt!!

Titti sa for siden:

Å? Det er hentet ut fra menyen til boka hans hvertfall. ;)

Kristian sa for siden:

Jeg syns det er enklere å følge Atkins nettopp fordi den har klarere grenser for hva som er tillatt. Jeg er redd kostholdet vil skli ut mye raskere med ett Lindberg´s kosthold.

donjuanwannabe sa for siden:

Det tror jeg er individuelt. For noen er det kanskje lettere å følge Lindberg fordi det er flere matvarer å velge i. For andre kan det være lettere å følge Atkins fordi man kan spise seg veldig mett til hvert måltid og trenger ikke å begrense seg.

Kristian sa for siden:

Det tror jeg du har rett i.:)

Titti sa for siden:

:ja: Merker det nå som jeg prøver å følge Lindberg, jeg tenker på mat hele tiden og hva jeg skal spise neste gang, minner om når jeg gikk på GR-kurs.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.