Hei!
Jeg er plaget av et veldig søthunger, spesiellt etter middag. Jeg har hørt at man kan ta krom for dette. Kan jeg ta Krom sammtidig som jeg går på ketolysekuren?
-hvis ikke, er det noe annet jeg kan gjøre for å dempe søthungeren litt?!
Opplever å være "skjesken" veeeldig ofte,...
Krom er et av de anbefalte kosttilskuddene på ketolyse. Les i boken (evt. se på [url]www.ketolyse.no)[/url], så finner du også ut hvilke andre kosttilskudd du bør ta når du går på denne kuren. :)
Hei
Vektreduksjonen reduserer insulinresistensen ( Les i Slank med ketolysekuren) slik at det er mindre insulin i blodet etter måltidene. Da blir blodsukkeret ikke så lavt som tidligere og søthungeren ( som er svar på lavt blodsukker) blir ikke så uttalt.
Mosjon øker insulinets effekt i 1-3 dager etter en mosjonsøkt, slik at kroppen ikke trenger å pumpe så mye insulin ut i blodet etter et måltid sammenllignet med hvis man ikke mosjonerer.
Krom virker på insulinresistensen og minsker dermed insulinmengden i blodet. :)
Aha, takk for svar! For første gang har jeg nesten ikke hatt søtsug i det hele tatt, siden jeg begynte på ketolysekuren. Hars elvfølgelig vært enkelte dager, men på andre kurer jeg har gått på har det nesten vært konstant... veldig deilig å slippe ;)
Når fettcellene tømmes vil insulinresistensen reduseres, ( fedme er den aller viktigste årsak til insulinresistens) - mindre insulin i blodet betyr økt fettforbrenning.
Vennlig Hilsen
Torkil :)
UPS, jeg så ikke det som var under spørsmålet. beklager.
Kan legge til at for min egen del er søthungeren borte vekk. Og det ble den etter et par uker egentlig. Jeg smakte en slurk rødbrus for noen dager siden og det smakte ikke særlig godt, men kvalmende søtt.
Etter et år med lavkarbo, og delvis ketose, særlig det første halve året, er jeg overbevist om lavkarboen fortreffelighet.
I jula spise jeg en del speltbrød, og etter et par dager svingte blodsukkeret så mye at jeg fikk tilbake skjelvinger, ubehag etc.
Hei
Litt småsprekker kan ha sine fordeler, man kjenner ubehaget de raske karbohydrater medfører og blir "vaksinert" mot et usunt kosthold.
Lykke til videre
Torkil :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.