Jeg er helt ny her inne, også ny med Atkins. Jeg begynnte på tirsdag, og holder ennå ut :) Heheh...
Hvor mange kg er det vanlig å gå ned i uken?
Også lurte jeg på om det er vanlig om man må på do etter at man har spist? Jeg må alltid på do etter jeg har spist, lurer på om det har noe med karbohydratene å gjøre?
Det finnes ikke noe fasitsvar hvor mye det er vanlig å gå ned i uken. I snitt ca. 1 kg er vel vanligst tenker jeg. Alt fra 0.5 til 1.5 er normalt. De første to ukene vil en alltid ta av mer fordi kroppen "renses". For kvinner kan det bety mellom 1 og 2 kg. Men som sagt, det finnes ingen fasit.
På grunn av større fettinntak enn "normalt" er det mange som opplever at de går oftere på do i begynnelsen. Spesielt etter måltider. Noen opplever treig mage andre det motsatte. Dette justerer seg også etterhvert.
Alt er normalt :D
Jeg har spist etter Atkins sine prinsipper stort sett siden 1982 og har kun problemer med fordøyelsen når jeg spiser karbo- og stivelsesrike matvarer. Eller ferdigmat (posemat & sånn). Når jeg spiser "rent" og lavkarbo trives kropp & sjel !
Hehe.. Tusentakk for svar å støtte.. Seff kan vi følge hverandre, jeg er så heldig at både min mor å min kjæreste er med på det så det blir litt enklere da :) Men jeg kjenner suget etter sjokolade allerede :S
Hilsen Meg
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.