Isac sa for siden:
Er det noen som vet om man kan drikke lettbrus (f.eks. TAB) og om man kan spise nøtter når man prøver skaldemans opplegg?
Isac sa for siden:
Er det noen som vet om man kan drikke lettbrus (f.eks. TAB) og om man kan spise nøtter når man prøver skaldemans opplegg?
jankph sa for siden:
I utgangspunktet, jatakk begge deler, men husk at noen nøttesorter inneholder mye karbohydrater, og sammen med det store fettinnholdet er det slettes ikke bra. Valnøtter og macadamianøtter er såvidt jeg har sett de med minst karboinnhold. Noen reager negativt på lettbrus, andre ikke. Her må du prøve deg fram. Men jeg ville nok kuttet ut lettbrusen mest mulig. Å erstatte sukkersuget med kunstig søtsoff er ingen god løsning uansett.
Jan.
tbear sa for siden:
Tror lettbrus er individuelt, jeg har personlig ikke dårlige erfaringer med det. Når det gjelder nøtter så har jeg - i tillegg til valnøtter og macadamia - gode erfaringer med paranøtter (ferdig knekte) som det har vært god tilgang til (Rimi/Ica/Maxi) i hvertfall før jul. Merket med Ca 3,5 karber excl fiber. Absolutt skaldemannkost!
janmesi sa for siden:
Mandler er godt ... mye fett og protein, lite karber ...
Photobscura sa for siden:
jeg tåler i utgangspunktet ikke nøtter. av det jeg vet, bortsett fra macademianøtter (som er så vanvittig dyrt at man kan gråte!) og pistache og cashew. disse reagerer jeg forsvinnende lite på. når det gjelder de to sistnevnte, er dette noe som man bør unngå, lavkarbo generelt, eller begrense? eller er de greie å spise? tror pistache har mindre karber enn cashew....?
bia sa for siden:
Hva med peanøtter da? Det er jo så godt i matlagingen..
tnutt sa for siden:
Her er liste over energiinnhold i nøtter og her er alfabetisk liste på engelsk.
Nille sa for siden:
Disse nøttene bør en holde seg unna på lavkarbo dietter - av åpenbare årsaker:
Cashews har 17.7 karber pr 100 gram
Pistasje har 16.1 karber pr 100 gram
og peanøtter har 10,9 karber pr 100 gram
men som evt. tilsetning i matretter er det OK. Da spiser man vel ikke 100 gram om gangen alene ?
Photobscura sa for siden:
damn...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.