Katovi sa for siden:
Hva kan jeg bruke som saus eller dressing foruten et par SS rømme..?? Har brukt fløte, men det blir altfor mye mer enn disse tilatte skjeene...
Synes det blir så tørt uten noe..
Tips mottas med takk! :D
Katovi sa for siden:
Hva kan jeg bruke som saus eller dressing foruten et par SS rømme..?? Har brukt fløte, men det blir altfor mye mer enn disse tilatte skjeene...
Synes det blir så tørt uten noe..
Tips mottas med takk! :D
Nille sa for siden:
Fra DANDR (Dr. Atkins New Diet Revolution 2002 edition:
[font=Arial][/font] [font=Arial][/font] Smeltet smør er veldig godt på all mat. Bruk meierismør. Det er aller best. Rør det sammen med urter og/eller hvitløk, - det passer til både kjøtt og fisk. Knallgodt !De beste oljene du får tak i her er uten tvil olivenolje, raps olje og avocado olje. Om du er kreativ kan du lage din egen urteolje ved å ha hakkede urter i vanlig olivenolje for så å sile av etter at urtene har satt smak. Om du har en Oliviero & Co butikk i nærhen av der du bor har de en fantastisk basilikum olje og en hvit trøffelolje som er vannvittig god.
[quote]Matvarer med spesielle hensyn
For å ha litt ekstra variasjon, kan du spise 10 til 20 olivener per dag, en halv liten avokado, 30ml seterrømme (2ss) eller 90ml usøtet kremfløte (6ss), så vel som 2 til 3 spiseskjeer med sitron eller lime juice. Men vær oppmerksom på at disse matvarene noen ganger kan redusere vekttap hos noen personer, og kanskje må unngåes de første 2 ukene. Hvis det virker som at vekten går sakte ned, så modererer du ditt inntak av disse matvarene.[/QUOTE]
Creme Fraiche kan med fordel ta rømmens plass, den tåler varme bedre om du skal bruke til saus.
Ikke så mye mer å velge i på induksjon. Men det er jo ikke mer enn 14 dager da...
Katovi sa for siden:
Takk takk! Jeg er litt "svimete"... :rulleøyne
Går litt fort når jeg sitter ved pc`n. Er alene med en liten datter som krever all min oppmerksomhet
(tror hun ser frem til å komme inn i barnehagen! Vi venter spente!)
:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.