lille meg sa for siden:
:confused: Balsamico Vinddik er jeg veldig glad i men bør jeg holde meg unna den , nå som jeg skal begynne på lavkarbo. Ingedienser:Vineddik, konsentrert druemost,antioksidant: svoveldioksid,farge: Karamell??
lille meg sa for siden:
:confused: Balsamico Vinddik er jeg veldig glad i men bør jeg holde meg unna den , nå som jeg skal begynne på lavkarbo. Ingedienser:Vineddik, konsentrert druemost,antioksidant: svoveldioksid,farge: Karamell??
lille meg sa for siden:
Jeg fant vist svar inne på sidene her... . Balsamico skal jeg værtfall holde med langt unna.. Sukk..
Fridolina sa for siden:
Ja,dumt ikke sant..det så er SÅ GOTT på salater..:mad:
Nille sa for siden:
Jeg har igrunne ikke likt balsamico spesielt godt, men det var fordi jeg kjøpte på supern og betalte en hundrelapp for 1/2 liter. Men for 1/2 års tid siden kjøpte jeg en deilig - en aldeles vidunderlig vellagret balasmico eddik. Den var svindyr, men etter å ha smakt den tømte jeg de andre jeg hadde i vasken. Det er balsamico eddik fra Modena. Kjøpte den på Oliviers & Co. Kunne spise den med skje.....:o
Ekte basamico eddik inneholder iallefall ikke farge og karamell. Den inneholder konsentrert druemost, vineddik - og that´s it.
Min inneholder pr ts (15 mg), 10 kalorier, og 3 gram karber. Karbene er det naturlige sukkeret i druesaften. :sikle: Namme !
Jeg bruker med god samvittighet 1 ts på tomat/mozzarella/basilikum salaten min.... :o
Her står det litt om hvordan ekte balasamico fremstilles:
Solan sa for siden:
Kjøpte en gang en flaske på 100ml for nærmere tusenlappen på en italiensk delicatessen i Edinburgh(*). Den var nesten tyktflytende, og 40 år gammel. Bedre enn portvin! Den var såpass konsentret på smak at det kun skulle litt til for å forvandle selv ris med ris til en lekker rett. (Du finner sikkert på lekrere og sunnere ting enn ris med ris når du har en slik eddik, tror jeg ...)
(*) Valvona&Crolla for de som er så heldige å ha anledning til å dra innom.
lille meg sa for siden:
Takker for gode svar... Skal se om jeg klarer og finne den her i byen.
Solan sa for siden:
Beste sted for balsamic i Oslo er Jacob's på Holtet (Nordstrand).
Fargo sa for siden:
Da jeg spurte om eddik og balsamico eddik inne på ketolyse.no, fikk jeg dette svaret av Torkil:
lille meg sa for siden:
Kanskje jeg kan unne meg litt av og til..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.