Vi fikk veldig masse flotte gaver av ting vi ønsket oss. Bla. en wookpanne, noen rammer fra black design, et spill vi skal kjøpe oss når de ikke er utsolgt lengre, og masse flotte ting til poden.
Av poden fikk jeg Eva Solo tekanne (sånn i "dykkerdrakt") og fire tekopper i glass (dette har jeg ønket meg, men ikke funnet fine, så jeg ble veldig glad). Pappan til poden fikk Mighty Mouse (en sånn fancy trådløs bluethoot mus til mac).
Det var en koselig feiring, og vi har fått masse flott, og allermest gledelig, så fikk poden omtrent alt han ønsket seg veldig også. :lykke:
Jeg er kjempefornøyd :) Fikk endel penger, smykker, (kjempefint smykke å ørdedobber fra kjæresten :love: ) åsså noe pyntelys, pute, hånkler osv :) Kjempekoselig kveld hvertfall :)
Koffertsett, krem til parfymen min, to nydelige CD'er, masse lys, sekk, kokebøker, andre bøker, masse snop :p
Utrolig søtt salt og peppersett og den geniale pepperkverna til rosenthal :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D bliss
Fekk ein del vinglas, kaffekoppar og tallerkenar frå Rosendal, så samanlagt med fjorårets gåver kan eg no dekke på til eit lite middagsselskap. ;) Eit par bøker, ei lyslykt, nokre lys og gåvepakke frå Body Shop. Men ikkje minst kjem hovedgåva frå mamma & pappa, dei skal kjøpe meg tørketrommel. :)
som den gadget-girl'en jeg er så fikk jeg en kjempefin vekkeklokke med værvarsler, jeg fikk de japanske filmene the grudge og "the ring"-triolgien, pluss dvd'en "fried green tomatoes". Jeg fikk ny stekepanne, masse penger, en del hardangerbestikk og en del gavekort. pluss at mamma og pappas gave ikke hadde kommet ennå da, så den får jeg når den kommer. Jeg ville ikke vite hva det var...
Jeg fikk masse penger, så nå har jeg bestilt tur til Aberdeen for å bruke dem opp :D Ellers fikk jeg vin, smykketre, bøker, gavekort, skoskap, håndklær, lysestake og en god del til.
jag fikk 2 bøker,penger,sjokolade,fine pynte ting fra egypt,parfyme,mangostanjuice (type nonii),øyecreme fra cliniq,manikyrsett,underklær og presentkort på 1500 på vero moda og 500 på h&m..
Så på onsdag ska jag shoppe!!!! tenk,jag kan handle klær før 2000 kr,uten å få dålig sammvitteghet pga att jag trenger penger til annet.. Trur ikke jag har shoppet klær på 6 mån.. så nu ska jag gå helt "bananas" i butikken..:D :D :D :D :D :D :D :D
Jeg troooooor det er denne, men kanskje tar jeg feil. Da er det i tilfelle fordi jeg ønsker meg den så fælt selv at jeg ikke kan skjønne at noen mener en annen :o
Ja, jeg mente rosendahl :o :D De er helt fantastiske :D
Og de andre smakene med pepper man kan kjøpe til koster ikke skjorta heller, så en student har råd :D
Jeg har hintet "diskret" til mamma og pappa i et halvt år :p ;)
Jeg fikk i praksis EN julegave jeg. Ingen som gir meg gaver lenger, bortsett fra mannen og foreldrene mine. Svigermors sydendupeditter regner jeg ikke med, de går i søpla på nyåret. Fatter ikke at noen får seg til å gi bort sånt (som til overmål var det samme som for to år siden. )
Av sønn & svigerdatter: Stor boks fra Oliviero & Co. med masse snadder oppi. Den var til meg. Og sambo fikk skipsnål med golfkølle på...
Av Ella: Kalender med bilde av den unge damen + et maleri hun har malt helt selv.
Av svigers: 2 rødvinsglass (kunstglass) laget av en glasskunstner jeg ikke husker navnet på, men de er skikkelig fine
Av svigerinne I & nieser: Glassfugl laget av glasskunstner jeg heller ikke husker navnet på
Av svigerinne II: 2 hjerter med gåsunger og "vinger". Skal ta bilde for de kan ikke beskrives. + en juleaktig dekorasjon til bord/vindu. Hun er blomsterdekoratør og lager mye fint. Og en flott bok om regnskogen.
Ellers har vi avtalt med mine forelder og diverse andre venner/familie at vi ikke gir hverandre presanger. Og jeg og sambo avtalte at peisen er vår julepresang til hverandre...
Jeg kjøpte meg (enda et) Pilgrim smykke rett før jul. Presang fra meg til meg.. fordi jeg fortjener det :D
Fornøyd med alt jeg, siden jeg egentlig ikke hadde ventet noe særlig. Mye kjekkere å gi og se folks reasjon på gavene syns jeg :o
Den kverna til Rosendahl er rett og slett genial ja! Jeg har en til salt og en til pepper. Det som er genialt er at den kverner veldig godt slik at du må ikke stå å vri og vri for å få ut noe. Den har et lokk det er meningen en skal kverne oppi, så ser en hvor mye salt/ pepper en putter opp i maten og i tillegg slipper en å få damp i kvernen (damp får saltet til å klumpe seg sammen på kantene).
Fangsten i år var fin den :) Men jeg liker best selve stemningen ved julen! Julematen, kosen, musikken, lukten. Det er gave nok i seg selv! :D
Men likevel var det noensnille sjeler som har tatt seg tid til å pakke inn noe til meg også :)
Mamma/Pappa - penger til å bruke i ny leilighet, kjøkkenkluter
søster/mann/barn: gavekort kvadrat
Broremann/kone: gavekort kvadrat
Svigerfar: støvsuger
svigerbeste: små kjøkkenting (fat, krukker), og diktsamling som svigerbestemor har skrevet selv og gitt ut! (jeg gråt da jeg leste første diktet).
Svigerbeste2: penger
veninne1: "gavekort" på flyttehjelp (YESSSSS!!!)
veninne2: bilde av meg og henne innrammet
Kjæresten: 2 lerret på blindramme, reisebag for min kommende tur til Japan, japansk språkkurs! (PERFEKT!!!)
Mye penger og gavekort, men det kommer godt med når vi flytter om en mnd.
Yess!
Jeg er fornøyd. Fikk stooooor "kjøkkendings" ! :D
Og en bok, en cd, ja, en del sånne "vi kjøper egentlig ikke julegaver til hverandre lenger, men du får en liten ting allikevel" -gaver. (fra søsken). :D :p
Jeg har alltid vært interessert i Japan, siden jeg var ei lita jente. Jeg elsker språket, kulturen og historien. Dessuten har jeg noen venner der jeg vil besøke. Jeg kunne også tenke meg å ta et språkkurs mens jeg er der, for å videreutvikle språket fra det jeg kan nå.
Hvis du vil være med, er det bare til å si ifra! Det er mer enn nok plass i baggen min ;) Hopp ombooooooord! :D
Japan har jo en intressant kultur :rolleyes: - spesialt mat kultur - yin og yang og alt dette kombinert med spirituel tankene:meditere: .. har lest mye om macrobiotic kost - mye tang og supper!... healing mat.. lykke til i japan til dere. venter spent for spennende oppskrifter...japanese language :eek: ...hmmm! mer lykke til deg!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.