< Tilbake til oversikten

Dessert på julaften

Trolljenta sa for siden:

Hva skal dere ha til dessert på julaften?
Jeg tenkte å lage noe til meg selv, men vet ikke hva. Familien skal ha sitronfromasj som er full av sukker, og den gidder ikke jeg å spise.

Nena sa for siden:

Skal ha multer (usøtede) med fløte - så kan de som vil søte med sukker, mens jeg bruker Sukrin eller Splenda. Lettvint og godt :D !

Nille sa for siden:

Sitronfromasj eller appelsinfromasj uten sukker ?

ISETS APPELSINFROMASJ . Denne kan varieres alt etter hva slags saft du har i. Og som sagt...... easy peasy !!

Gamla sa for siden:

Jeg lager multekrem søtet med Splenda til juleaften iår. De som ikke liker multer får vanlig riskrem med rød saus, men mange foretrekker min multekrem!:)
Ellers har jeg av og til laget er "riskrem" av cottage cheese, Splenda, mandeldråper og kremfløte,- med "rød saus" av Funlight saft og gelatin. Enkelt og godt!;)

Trolljenta sa for siden:

Nå har jeg siklet meg gjennom hele forumet.
Tror det blir en fromasj eller sjokolademousse her.
Egentlig har jeg lyst på is og kransekake, men jeg gidder ikke å stå å røre i isen i hele morgen.. Er det forresten noen som har oppskrift på kransekake som er helt melfri? Fant ikke det her på forumet.

guro sa for siden:

FL Mandelstenger (1 plate) /Kransekake?

· 320 g mandler, halvparten kan gjerne være skållede (og helt tørre)
males 2 ganger. Bland med
· 200 g fruktosemelis
Bland med
· (1-2 ss spelt)
· 1 eggehvite, upisket
og elt sammen til en god deig. (Kan varmes forsiktig i en kjele – gir saftigere/ seigere resultat. Avkjøl.)

Form fingertykke pølser og del i 8 cm lange deler. Stek på 180°C i 10-12 minutter. Avkjøl på rist.

Dypp ene eller begge ender av de avkjølte stengene i smeltet
· kokesjokolade.

Til kransekake dobles oppskriften. Stek prøvekake. Om den hever for lite, tilsett mer mandler og fruktose.

Karin sa for siden:

Vi har alltid multer med fløte julaften, så det går greit det! Enhver søter etter egen smak og med det de vil.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.