Sonny sa for siden:
Hei!
Nå har jeg et par uker lagt om til lavkarbokosthold. Årsaken var at jeg etter en tur til osteopat ble oppfordret til å kutte sukker, melkeprodukter og rødt kjøtt (pga. liten magesyreprod.). Dette var fordi jeg hadde oppblåst mage (hjupet litt, men et stykke igjen. Noen som har vært der??).
Begynte å søke litt på nettet, og har nå virkelig begynt å int. for denne måten å tenke kosthold på. Det jeg lurer veldig på, er hvordan et slikt kosthold fungerer ved (til tider tung) styrketrening? Var inne å kikka på Calculus Victus, men kunne ikke se at dette tok hensyn til trening?
Føler jeg spiser meg mett til hvert måltid, men blir likevel sulten igjen etter noen timer (2-3), og det får jeg ikke helt til å stemme med hva mange av dere hevder (helt sikkert med rette!), nemlig at man kan gå lengre mellom hvert måltid.. Her gjør jeg noe galt..
For å hjelpe dere som evt. er så vennlige å hjelpe meg litt i gang, kan jeg informere litt om vekt og koshold:
185 cm
95 kg
Har litt ekstra spekk på sidene, men ikke så mye at det på noen måte plager meg (selv om jeg selvfølgelig håper at det forsvinner etter hvert...)
Trener på studio, 3-4 x pr uke. Til tider tung trening (5 - 10 rep.).
Har de siste 2 mnd ikke kunne jogge pga en skade i ryggen (derfor osteopat). Men vil ta det opp igjen så snart jeg er god nok.
ca: 08.00
Frokost: Går som regel i en smoothie (en neve bær, 2 egg, kultura, en kiwi etc. og 1-2 ss olje - oliven/udos).
1 boks tunfisk eller 4 egg
litt grønnsaker, så som 2 gulrøtter el. tilsvarende mengde brokkoli.
En neve nøtter: mandler, peanøtter eller valnøtter
ca. 12.00
Lunch: et par egg eller 1 boks tunfisk
grønnsaker tilsvarende mengde som frokost
1 eple, kiwi, ananas etc.
1 ss med udos/annen olje
ca.15.00
Lite måltid
Litt nøtter, litt frukt
30-40 min før trening
1 ss proteinpulver
1 ss olivenolje
1 ss cocosa
3 dl vann
Rett etter trening
Ca det samme som før trening
Ca 45-60 min etter trening:
2 kylligfilleter eller 3 laksefilleter
Mye grønnsaker, løk etc stekesi olivenolje/smør
Kvelds:
2-3 egg eller en boks med tunfisk
litt grønnsaker
2 ss udos
Drikker rikelig med vann gjennom dagen, og mellom 1/2 - 1l pr. måltid.
Har ikke vært gjennom noen introduksjonsfase e.l., og som dere ser blir det veldig lite karbo (for lite?). Tror jeg har fått med meg det viktigste nå iallefall. Er veldig åpen for tilbakemeld på hva jeg burde justere på, og om jeg burde poste dette et annet sted.. Håper på hjelp, dette er det eneste stedet jeg tror noen kan hjelpe meg!
Med riktig god hilsen,
Sonny:)