< Tilbake til oversikten

Noe er feil..

Klumpe sa for siden:

av det jeg gjør..:confused:
vekta rikker seg ikke den, bare den første uka, da ble det 1 kg ned, men jammen kom den ikke tilbake gitt.

gikk gjennom matinntaket mitt i fitday en gang til og gjorde det mer nøyaktig. da endte jeg opp på 68 % fett, 30 % protein og 2 % karb. det er jo bare 11 gram det, kanskje litt for lite egentlig det da..

har kutta ut pepsi max i dag for å se om det hjelper noe, for har fått i meg 2 liter om dagen og kan jo hende jeg ikke tåler det da..

men hvor mye kan man egentlig spise av ost og rømme?
fløte bruker jeg stort sett bare et par ss i omeletten om morgenen.

Summer sa for siden:

Pepsien kan ha endel å si ja. Hvor mye veier du, og hvor mye skal du ned?

Hvor mange gram protein får du i deg i måltidet, og hvor mange måltider har du om dagen?

Klumpe sa for siden:

skal bare ned 2 kg og det er vel ikke strengt tatt nødvendig det heller.. bare noe med at jeg likte meg selv bedre når jeg hadde et par kg mindre.

jeg spiser 3-4 ganger daglig, kommer an på om jeg jobber, sover lenge osv. akkurat hvor mye protein det blir er jeg usikker på, men har alltid kjøtt, kylling eller fisk til måltidet. eller 2 egg.

desverre er jeg ikke så flink i helgene som i uka, kan nok ha noe med det å gjøre og. spess på søndager kan jeg spise mye dårlig mat.. :mad:

håper det hjelper å kutte pepsin, om ikke annet er det bra for tennene mine :D

Summer sa for siden:

Jeg har svart deg i journalen din nå. :)

2 kg er jo ikke så mye, og det kan ta tid. Og kansje kroppen din trives best der du er nå? Men samtidig, så kan du jo gå ned i fettprosent og opp i muskler samtidig som vekten din står i ro. (Men likevel oppnå å komme dit du trives best fordi du får mindre fett og mer muskler og annerledes kroppsfasong). Jeg synes egentlig ikke du skal henge deg opp i vekten, men gi slipp på den, og spise slik som er riktig og får deg mett og holder deg sunn og frisk og kose deg med det. :klem:

Klumpe sa for siden:

takk, takk! :)

det der var et veldig fornuftig og fint svar, må øve meg litt på å tenke sånn.

:klem:

Summer sa for siden:

Tankene våre har utrolig mye å si, vi kan definere alle situasjoner som vi vil med hvilke tanker og betydning vi velger å tillegge dem. Det er som du sier: Det trengs bare litt øvelse i å tenke i nye baner. :)

Nille sa for siden:

Tror ikke du gjør så mye feil, men jeg syns du spiser veldig lite karber. Det er like mange som har problemer med å gå ned om de kommer for lavt i karber som å ligge for høyt. 11 gram karber pr dag er noe i underkant av hva du bør få i deg etter min mening (enest som er uenig med meg er Skaldeman, men han er er særtilfelle). For de fleste som ligger for lavt er løsnigen mer karber og med det mer grønnsaker. Utrolig mange reagerer på kusntig søtstoff og koffein. Men det må du teste ut sjøl om gjelder deg. Som regel tåler folk mer syrnede melkeprodukter enn ikke syrnede. Det er en del som ikke tåler mye kremfløte, men under 1/2 dl pr dag er ikke noe problem.

Nå ser jeg også at du bare har et par kilo å ta av. Det er hva du mener selv. Det er ikke sikkert at kroppen din er enig. Om den har funnet sitt punkt kan det hende du ikke klarer å få av de to kiloene uansett hva du prøver. Som regel vinner kroppen....... :o

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.