< Tilbake til oversikten

Julesnacks-med lite karbo-og gjerne uten melk?

vips sa for siden:

kan noen hjelpe meg?
forsøker å holde meg vekk fra karbo-og har en hyper allegisk 4 åring som ikke kan ta på melke partikler-hadde vært fint å kombinert:)
vi synes jo det er gøy og bake og lage ting:D

tess81 sa for siden:

kokosmakroner :

4 eggehviter
200gr fruktose
200gr kokosmasse

Varm massen over moderat varme under omrøring en god stund, til den er tykk og seig....

også steikes den i ovnen;)

Våres ovn har gått i stykker, vil ikke starte,så cato måtte ta den med seg i dag, håper mi får den snart tebake....kjedelig altså...
ha en strålende helg og hils te kine, alex og christopher;)

stor :klem: kusine:p

jeef-micro sa for siden:

marsipan med splenda i steden for melis...

ikke så lurt for en på 4 med allergi da...

Enid sa for siden:

Husk at dersom man skal bake med fruktose så børe ikke ovnen være på høyere temperatur enn 160 grader, da fruktose lett karamelliserer seg...

Nille sa for siden:

:ja: og brenner seg og smaker svidd... ikke godt !

Summer sa for siden:

Risboller med ca 2 stk egg, 2stk Lindt 70%, 200g cocosa (den uten smak), søtstoff etter ønske og smak og puffet ris.

Jeg laget sist nå med 5 eggeplommer pluss et egg som jeg vispet til eggedosis og hadde søtstoff i etterpå (fruktose) og det ble veldig godt. (Skjønt jeg hadde visst litt lite fruktose kjente jeg.)

Delfiakake kan du lage, Fedons mandelkjeks (jeg har alltid litt mindre fruktose i).

guro sa for siden:

Brente mandler med fruktose. Ligger oppskrift her et sted.

Mandelboller. Som risboller men med skollede, skivede mandler i stedet for ris.

vips sa for siden:

veldig bra-tusen takk alle sammen :):D
marsipan og mandel godt går ikke,da hun også har nøtte allergi-men takker så mye-alt kommer godt med:o

tess81 sa for siden:

melk i lindt 70%, er det ikke det??

Huldr sa for siden:

Nei da, det er ikke det :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.