< Tilbake til oversikten

Forbrenningspiller!

Jeanett sa for siden:

Hei! I går var det en link til en side hvor man kunne kjøpe noen piller som økte forbrenningen din. Den lå på førstesiden og nå er den borte!! :( Kostet 149 kr for 90 kapsler. Fikk ikke lest alt..
Har noe prøvd disse? Fungerer de sammen med ketolyse dietten?

Charmtassen sa for siden:

Hei! De annonsene som ligger på forsiden er tilfeldig hentet inn fra Google og er tilpasset slik at de handler om kosthold, kosttilskudd, slanking osv. Du får evt. bare oppdatere forsiden med jevne mellomrom, så dukker kanskje annonsen opp igjen.

Jeg går selv på ketolysekuren, men holder meg til de tablettene som er laget til den kuren (+ litt tran og ekstra c-vitamin av og til). Hvis du søker litt rundt i forumet her, så kan det hende at noen har prøvd pillene eller har noe positivt/negativt å fortelle om dem.
Uansett: Lykke til videre! :)

jeef-micro sa for siden:

Har ikke prøvd, og er veldig skeptisk til slike ting...

Hadde satset på jevne måltid (spis hver 3-4 time). det øker også forbrenningen, men på en sunn måte...

Borealis sa for siden:

Lurer på om det var disse som inneholder cayenne du tenker på...? Så det lå noe slikt her tidligere...Er vel ment for å øke temperaturen i kroppen..:confused:

Jeanett sa for siden:

Takk folkens!
Det var cayenne tablettene jeg mente! Annonsen er her nå, så jeg var inne å så på de.. Men er det noen som har prøvd de sammen med ketolyse kuren?? Er også litt skeptisk til "slanke piller"..

Aline sa for siden:

De slankepillene jeg har hørt om fungerer utmerket om man følger den vedlagte mat og treningsplanen :rolleyes:

Jeg er meeeget skeptisk :ja:

Borealis sa for siden:

Vil tro, at OM det har en effekt, har det med basal-temperaturen å gjøre (som alle sterke kryddere, -hvitløk, chili, sennep, cayenne, etc) så er den effekten MARGINAL!

Aline sa for siden:

da ville jeg nok heller hatt masse chili i maten:D myyye bedre ;)

Borealis sa for siden:

:ja:

Goggen sa for siden:

Slike piller er det bare en ting å si om. Juks og fanteri. Noen har en vanndrivende effekt som gjør at man går ned noen kilo. Og det er IKKE sunt.

Hvis noe høres ut som det er for godt til å være sant, ja da er det som oftest ikke sant.

GLEM pillene, spis lavkarbo og ta en joggetur!

(det finnes piller som hjelper, men de foreskrives av lege, og man skal følges opp nøye)

Nille sa for siden:

Beklager å måtte si det, men det finnes INGEN slankepiller som virker. Det er kun om legging av kostholdet, måten man spiser på, HVA man spiser og hvor mye - og bevegelse - som hjelper !

Hadde det vært en pille som virket (lovlig og ufarlig uten bivirkninger) ville det vel ikke vært overvektige personer - og oppfinneren ville ha vært søkkrik og verdensberømt !

Solan sa for siden:

Hvis du vil bruke piller og dop for å nå målet ditt, så kan du prøve anabole steroider. De hjelper både med å miste fett og å bygge opp muskelmasse.

Hva? Anbefaler jeg anabole steroider! Nei, på ingen måte. Anabole steroider er noe dritt, og det vet kanskje du også. Men er du villig til å stappe piller, så får du enten noe som ikke virker, eller du får noe som virker og har mange fine bivirkninger og da kunne du like godt brukt anabole steroider som annen dritt.

Tren og legg om kostholdet, du.

Borealis sa for siden:

Eeeeeh...jeg er meget uenig i å trekke paralleller mellom anabole steroider, og kapsler med cayennepulver.....

donjuanwannabe sa for siden:

Det er faktisk en pille som virker men den får du bare på resept. Jeg har prøvd den selv og den funka (husker ikke navnet). Men den var forferdelig dyr. Og etter at jeg slutta med den så gikk jeg selvfølgelig opp igjen. Men man lærer jo ikke noe av det da. "Ta en pille og bli slank". Nei, takk. Man må lære seg å legge om kostholdet over tid, det er det eneste som hjelper i det lange løp. Piller er bare en nødløsning og varer i kort tid, og de fleste funker jo ikke heller da. Så det er bortkastede penger både hvis de virker og ikke virker. Man må lære seg sunne matvaner istedet.

Borealis sa for siden:

:ja:

Fridolina sa for siden:

Nå er det ju sånn att Jeanett,som spurte om denne cayennepilleren går på ketolyse og er kjempe flink..Trur absolutt ikke att hun trur dette er en mirakel pille,uten kanskje ett ekstra hjelpemiddel sammen med lavkarbo. Noe som kan hjelpe for forbrenningen,ettersom hun har prøvd de fleste "mirakelkurer" og jojo- slanket sig mye, noe som antagligvis har ødelagt hennes forbrenningen mye..
[color=red][/color]
Som jag har førstått så inneholder denne ørter og naturlige æmnen, så att dra paralellen med anabola er ju drygt syns jag..

Aline sa for siden:

Men hvis poenget er å få i sek sterkt krydder, så kan man jo putte det direkte i maten? :)

Solan sa for siden:

Jeg trakk sammenligning mellom piller som virker og anabole steroider. I den andre kategorien har du ting som ikke virker eller i beste fall virker meget mildt. Eplecidereddikt i kapselform? Ei flaske koster tretten kroner på RIMI, men så betaler folk hundrevis av kroner for å få det pakket inn i gelatin. Og virkningen er null (uansett). Så ... jeg synes sammenligningen er fair.

Borealis sa for siden:

Nja, orker nå ikke begi meg inn på noe flisespikkerier (aner meg at vi nok egentlig er enige), men for meg virket det som du mente at man like godt kunne ta a.s som andre tbl uten virkning....
A.s er medikamenter som IKKE kan sammenlignes verken med eplecidereddik, cayennekapsler, eller andre "vidunderkurer"...Om disse helsekostproduktene i verste fall er virkningsløse, har a.s både kraftig virkning OG bivirkning, og er potensielt dødlige.
Skal man først kjøpe "drømmer" i pilleform, er det bedre med noen som KANSKJE har LITT virkning (og da muligens kun placebo), enn medikamenter som man VET er farlige. Enig?

Solan sa for siden:

Som sagt (men nå med mellomsetningen redigert ut for klarhet):

Hva? Anbefaler jeg anabole steroider! Nei, på ingen måte. Anabole steroider er noe dritt, og det vet kanskje du også. Men er du villig til å stappe piller, så har de som virker mange fine bivirkninger, og da kunne du like godt brukt anabole steroider som annen dritt.

Eksempel: Ephedrin. Men uansett håper jeg min "anbefaling" av anabole steroider er grei å lese nå: er noe dritt.

Borealis sa for siden:

Jodajoda :smile:...men hvorfor dra a.s inn i denne tråden i det hele?

Solan sa for siden:

Vel, jeg har jo egentlig dratt ekskrementer inn i tråden som ernæringsemner, og, ved å kalle forbrenningspiller og anabole steroider dritt. Jeg kunne kanskje vært mer direkte, og sagt at om man var villig til å spise forbrenningspiller, så kunne man like godt forsøke å spise dritt; garantert vekttap når du ligger på drypp på sykehuset etterpå.

Kortversjonen: Forbrenningspiller er noe dritt. Penger ut av vinduet og smerte inn i levra!

Jeanett sa for siden:

Jeg synes denne tråden tar litt av her.. Jeg lurte kun på om noen hadde testet de sammen med keyolysekuren. Jeg visste ikke at hvem som helst kunne legge inn annonse her.. Det der med anabole steroider var stygt gjort å ta opp.. Ingen sammenheng i det hele tatt..

Men uansett så har jeg snakket med noen på helsekosten å fått råd der. Det blir ikke noen caye piller på meg. Prøver meg heller på ekstra mye grønn the!

drizella sa for siden:

Jeg har kjøpt disse pillene, mest fordi jeg er veldig frossen og har mye problemer med fordøyelse. Har bare tatt de noen dager, men synes jeg har blitt bedre. Det negative er at de er i kapsler som skal blandes ut i varmt vann. Det blir altså en slags te, som er ganske sterk...

Nille sa for siden:

Bare litt kort info ang. google reklamene som kommer opp på siden:

Det er google som serverer reklame som er relatert til innholdet - ordene som er brukt på sidene, og hvor i verden du kommer ifra. Vi har ikke kontroll med hva som kommer av reklame.

Det den enkelte kan gjøre er å rapportere (klikk "annonser fra gooogle" lenken under annonsene) en annonse som upassende til google, slik at de kansje skjerper seg - eller dere kan rapporterer domenet annonsen peker til til HP slik at han kan legge det til i sperrelisten.

Gerd sa for siden:

Hissige debatter kan det bli ja.
Jeg tror at de fleste som satser på lavkarbo, allerede har prøvd alt annet!! Det har i vertfall jeg. Og besviset er : Enda feitere etter hver kur. Så piller virker ikke!!! Har prøvd de fleste kategorier: de som fjerner væske , de du dr**** av og de som er så fæle at du spyr av!
Mitt råd er da; fortsett med ketolysekuren, tenk fremover og planlegg og forbered deg allerede nå på at kostholdet må legges om for resten av livet.. For det å gå ned i vekt er faktisk lettest. Det som er arbeid og kan være vanskelig er stabiliseringen.

Carisma sa for siden:

Ja, sant? Ei jeg gikk på skole med gikk ned 20 kg på slankepiller. Vi var alle veldig imponert over disse pillene... Men i ettertid, nå når jeg har lært litt mer, skjønner jeg at det ikke var pillene som funka. Det stod nemlig på pakka at det var veldig viktig å spise noe hver 3 time til faste tider mens man tok de....:rolleyes:
Hun hadde til og med vekkeklokka på kl 7 hver morgen i helgene og spiste et knekkebrød og la seg til å sove igjen for å holde planen. Så selvfølgelig gikk hun ned når forbrenninga ble kickstartet på den mnåten! :D

Nicpins sa for siden:

Jeg følger ketolysekuren og bruker Caye ved siden av de andre foreskrevne vitaminene og mineralene. Synes ikke at Caye burde presenteres som "slankepiller" i reklamen/annonsen, for det blir bare tøysete...:o Litt dumt, egentlig, fordi dette kosttilskuddet fungerer veldig effektivt på andre måter.

Jeg har alltid hatt store problemer med dårlig fordøyelse og treg mage, helt siden jeg var barn. "Gått på do" nesten bare annenhver uke å sånn...:( Har i årevis prøvd alle veldokumenterte og også tildels mindre dokumenterte remedier mot dette, uten at noe av det har hatt synderlig effekt på meg. Alle gamle kjerringråd er forlengst utprøvd, for å si det sånn.... Har også hatt veldig treg mage på ketolyse, og selv om det står i boka at man må "påregne noe mindre avføringsmengde og derfor sjeldnere toalettbesøk" på ketolyse, så har dette likevel vært problematisk for meg. Jeg har også alltid vært frossen, med dårlig blodsirkulasjon - arvelig, påstår slekta. Jeg antar at dårlig fordøyelse og blodsirkulasjon kanskje henger sammen....?!

Caye virker ihvertfall som en indre "varmeovn" på meg, og hjelper meg til å "gå på do". Hjelper også på blodsirkulasjonen, har faktisk begynt å bli varm på beina for første gang i mitt liv :D Har ikke opplevd noen negative bivirkninger ift ketolyse/ketose med å bruke dette kosttilskuddet, så det virker ikke som det er til hinder for kuren på noen måte.

Men ja.......slankepiller er noe helt borti natta meningsløst tøysete, helt enig!!!!!! :mad: Uheldig markedsføring, synes jeg, når dette kosttilskuddet (cayennepepper) har så fin innvirkning på mange andre områder. Menmen, folk er jo veldig forskjellige, og det som virker på meg trenger jo ikke å virke på deg, dessverre.

Ha en fin dag, og stå på videre med ditt livsprosjekt! :snill:

Photobscura sa for siden:

Jeg tror at alle som setter sin lit til slankepiler burde foreskrives filmen "Requim for dream" først.
Jeg er så skuffet over hvordan noen ikke klarer å tenke mer langsiktig enn at de skal gå ned de kiloene på en så lettvinn og "effordless" måte som mulig. Har man først en forstyrret metabolisme, også en som kommer senere i livet, så er det ikke bare sånn å gå ned til der man var før man fikk barn/fikk en livskrise/ble samboer etc... Har først kroppen begynt å reagere sånn så tror jeg ikke det er noen vei tilbake til en tilværelse av spis-hva du vil. Av hva jeg har sett av venner i hvert fall.
Hovedsaken er å finne en diett, være seg Atkins, Skaldemann, Vektvokterne eller whatever, så lenge man kan leve på den resten av livet. Det er jo det som er hele poenget, og man vinner ingenting på å kickstarte noen prosesser med slankepiller, da de har en tendens til å ødelegge for deg over tid i sin enkelthet, spesielt dersom de funker...
Jeg tenker spesielt på ei venninna som har tent på alt mulig, forbrenningste, nutrilett, herbalife, eplecideredikk etc... Nå sist på karboblokkere. Joda, det funker alt sammen, men så er det hvor lenge man skal bruke disse... Så fort kuren er over, så er kiloene på vei tilbake.
Jeg kan godt forstå hennes situasjon, for vi snakker om ei jente som var slank som et spett fram til noen år inn i tjueåra.
Jeg begynner dog så vidt å få henne på kroken med lavkarbo, så får vi se:)

Til deg, Nicpins, har bare såvidt hørt om disse Caye-pillene, og de skal visst være ganske ufarlige. Men en ting jeg har erfart etter en del måneder på lavkarbo er at kroppsvarmen er bedre. Jeg pleide å være iskald på ryggen, puppene, magen til nesten en hver tid, samt at alle andre lemmer ble veldig fort kalde. Jeg kommer fra et uhorvelig kaldt sted, og kan aldri tenke meg å flytte tilbake nettopp fordi jeg er en skikkelig fryspinn!
Men nå, som også migrenen er borte (i følge massøren min så har ryggkalden min og migrenen en sammenheng) så er også kroppsvarmen mer stabil, jeg blir ikke like fort kald, og de kroppsdelene jeg beskrev overfor, er stort sett normalt varme.
Lavkarbo er finfine greier, sant:)

Nille sa for siden:

Flott utrykkt Jorun !
Jøss du er god ! :)

Nicpins sa for siden:

Ja, nei, veit ikke jeg...er ikke noen ekspert akkurat, på noen som helst måte :o Er bare ekspert på min egen kropp jeg... Og bittelitt kosttilskuddsekspert, på grunn av endeløs indoktrinering fra min mor i barndommen og oppveksten... :D Det eneste sikre som kan sies om denne typen kosttilskudd er at de trenger ikke nødvendigvis å ha lik innvirkning på alle, det kommer helt an på hva hvert enkelt individ trenger og mangler i sin kropp og sitt kosthold...

Men jeg ville bare si fra til Jeanette om at dette kosttilskuddet etter min ringe erfaring ihvertfall ikke har noen negativ innvirkning på ketosen.

Klemklemklem til alle! :) Ha en fin søndag!

Photobscura sa for siden:

Hoho! Takker, I've learned from the best;)

Og Nicpins, jeg er så enig så enig, vi er alle eksperter på vår egen kropp, og det må man aldri glemme. Føler man seg dårlig, skal det vanskelig bestrides av noen som helst innen hviken som helst profesjon.

Jeanett sa for siden:

Veldig veldig enig med dere!!! Takk for fine råd og meningen om disse tablettene. har bestemt meg for å ikke kjøpe de. Det går så bra uten nå, så jeg tør ikke mikse og trikse noe nå!!! :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.