Ser at nøtter, frø absolutte ikke skal inntas under induksjon. - Er dette riktig? I så fall hvorfor?
Bruker heller 100g valnøtter om dagen en grønnsaker til å kontrollere mellom måltider (eller som del av måltider). - Hva vil problemet være dersom jeg uansett holder meg under døgngrensen på totalt 20g karbohydrater?
Takk for svaret. Betyr det at jeg ikke ødelegger slankeeffekten da? Har veldig lite lyst til å bytte de ut med grønnsaker. Er så enkelt å ha med seg overalt. Skal til Bergen i helga med familien. Foretrekker nøtter i lomma fremfor brokkoli :p
Bruker også opp til 2 dl fløte som ser ut til å være en drøy dl over det anbefalte. Men alt er innenfor 20g grensen.
Har kjørt et par uker med "halveis" induksjon og bestemte meg for å gå ned til 20 g denne mandagen og følge dette i 2 uker. Er kanskje litt tidlig å konkludere - men jeg observerer i spenning at en del muskelsmerter jeg har gått med lenge nesten har forsvunnet. Grunn nok til å forsette litt til :D
Artig å se rask respons. Har akkurat joinet og se jo også at mange av artiklerne er tilbake til 2004.
Poenget mitt er vel å følge dietten... Som en annen har sagt i forumet. Ikke skyld på dietten hvis du ikke følger dietten. - Så jeg får bare korrigere og innordne meg for min egen skyld :o
Blir nok kålrot på lomma til jeg finner andre gode alternativer.:p
Måtte tilbake i boka og dobbeltsjekke. Er det kanskje boka mi som er utdatert? Har Dr. Atkin's nye slanke-revolusjon (Midelfart) Pocketugave, 2004.
I Introduksjonsdiettens regler - regel nr 5 heter det:[INDENT]Ved å studere næringsmiddeltabellen kan du finne andre matvarekombinasjoner som til sammen utgjør mindre enn 20g karbohydrat. Du kan bruke matvarer som nøtter, frø, oliven, avokado, ost, fløte og rømme...... [/INDENT]
Her forsto jeg det slik at man faktisk kan sette ting sammen selv og her nevnes jo matvarer som ikke eksplisitt er listet (nøtter og frø ) under hva "Du kan fritt spise" .. grønnsaker etc under Induksjonsdetten s. 72 ff.
:confused: Er jeg eller er jeg ikke i induksjon med min nøtte stunt ???
Pisset forresten nesten lilla i kveld :eek: ... men det var på stixen....:D
Husk å drikke mye vann! Det trengs spesielt under induksjon, og når stixen er mørk lilla tyder det muligens på at du har drukket for lite (det kan være andre faktorer også). Uansett, det eneste som teller er at stixen forandrer farge, det har ikke noe å si i hvilken grad.
Også - grønnsaker inneholder verdifulle enzymer som du trenger mengder av på induksjon. Ketose er en kostbar forbrenningsprosess for kroppen. Av den grunn trenger du også kosttilskudd, spesielt kalium.
Nøtter er ganske karborike og bør begrenses, også etter induksjon, men jeg er enig i at det er veldig lettvint å ha med seg! Et tips er å supplere med Babybeloster, sånne små i rød folie, de holder seg lenge i romtemperatur. Smaker kjempegodt sammen med valnøtter! :sikle:
Men altså - vent til etter induksjon med nøttene.
Lykke til og velkommen forresten! :blomster: Lag deg gjerne en journal (hvis du ikke alt har gjort det).
Skal til Bergen i morgen så jeg skal se om jeg kan skaffe alternativ versjon av boken noen plass der.
Tar beskjeden. Nøtter er ut. De har sloss for sin eksistens i min diett - men nå må de gi seg ;)
Hvem er Torkil - hvor finner jeg opplysninger om produktene? - Var på apotek og fant en multivitamin blanding, men er usikker på om dette er i nærheten av det jeg behøver.. Så jeg er interessert i alt som kan sørge for god næring under ketose.
Ja, det tror jeg er lurt :). Vet ikke hvorfor jeg ikke nevnte det, men jeg har ikke prøvd dem selv, så ... :o
Sjekk under Ketolyse her i forumet, der finner du info om kosttilskuddene. Du får dem visst veldig raskt i posten, faktisk dagen etter bestilling har jeg sett. Og de er rimelige også. Det du får på apotek er dessverre ikke spesielt bra kosttilskudd da de består mest av syntetiske vitaminer som kroppen tar mye dårligere opp. Kjøp på helsekost neste gang, eller hos Torkil :). Hvis du allerede har kjøpt tilskudd og vil bruke opp det først, kan du supplere med Kaleroid fra apoteket. Mye kalium for pengene, men ikke alle apotekansatte er like villige til å selge det.
Hvis du er stø i engelsk er Dr Atkins New Diet Revolution fra 2003 et godt valg. Finnes i pocket til hundrelappen eller kanskje enda billigere. Ellers kan du bruke den norske boka hvis du er obs på feilene, de står omtalt i linken HP la inn.
Ser at de tablettene jeg allerede hadde kjøpt har både zink og krom og de gikk vel ikke så godt i lag? Og de ser ikke ut til å være spesielt dyre i forhold til andre mixer jeg har sett :frosk:
Takk for tips fra dere alle. - Nå tar hele familien helgetur til Bergen. Blir nok ikke mye soling på stranden. Blir også en utfordring å spise induksjonsmat når ungene skal må Mac Donalds og lignende - Blir sikkert mye grillet kylling.
God helg til alle - ser ikke bort fra at jeg må koble meg opp på internet fra hotellet og følge dialogene ;) så bare pass dere !
Shallow
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.