< Tilbake til oversikten

Røyker dere?

Summer sa for siden:

Det er mange årsaker til hormonell ubalanse. Vi har kostholdet som en faktor, i tillegg har vi gener, forbrenningsnivå, fysisk aktivitet, samt medisinering av diverse sykdommer som feks. depresjon og andre mer alvorlige psykiske lidelser, epelepsi, p-piller og andre hormonpreperater, kortison og betablokkere.

Nå er vi jo inne på arv-miljødebatten. Dersom du kan bevise at arv og genetikk ikke har noe å si, så foreslår jeg at du tar deg en doktorgrad og redder verden. Og ikke minst: Dersom du klarer å i tillegg bevise at det bare er en faktor innen miljø som er avgjørende, så tenker jeg du blir rik. Det hadde vært veldig greit om verden var så enkel.

JEDI sa for siden:

Jeg har ennå til gode med å se medfødte hormonforstyrrelser, dette er noe som utvikles over tid.
Du nevner f.eks. psykiske lidelser, jeg råder deg til å se litt på relasjonen mellom tarmhelse og psykiske lidelser.
mtp på doktorgrad så er jeg på vei, men ikke på dette emne.

Uansett,
det var ikke dette som skulle diskuteres,
men derimot tankegangen og hvordan personligheten blir reflektert.

Borealis sa for siden:

Jeg bare MÅ spørre; hva menes med "bleikfeit gotisk sarkasme"??

JEDI sa for siden:

store ord som involverer temaer som alkohol og romskip.

Summer sa for siden:

Jeg vet, men jeg vet også at det ikke er eneste årsak. ;) Det finnes ikke bare en eneste årsak til ting. Verden fungerer bare ikke slik.

Borealis sa for siden:

Eller som en av mine tidligere lærere kalte det; ord-onani?

JEDI sa for siden:

Nei, selvfølgelig.
MEN, mange mange flere tilfeller enn hva folk tror!

Vi som er utdannet sør for polarsirkelen ble spart for seksuelle referanser i forelesningene.

Nille sa for siden:

Denne tråden har nå beveget seg så langt utenfor tema at den stenges.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.