Som et resultat av et øyeblikks kreativitet med det en har i kjøleskapet, så laget jeg i går en kyllinggryte som jeg syns ble kjempegod! :D
Dette ble en ganske så stor posjon:
2 bokser hakkede tomater med hvitløk
2 bokser fløte
1 papirpose med fersk champignon
1 stor løk
1 purre
salt og pepper
paprika krydder
Red devil cayenne saus
Grønn tabasco
chili og hvitløks saus/purè (kjøpte et glass på meny med en slags purè av hvitløk og chili)
1 pakke kylling filet (5 stk)
2 blomkålhoder
Helte fløten og de hakkede tomatene opp i en kasserolle, og satt varme på. Stekte så soppen med salt og pepper, og puttet den oppi. Stekte deretter løk og purre, og puttet det i. Skjærte så opp kyllingen i biter og stekte den før jeg hadde den oppi med resten. Smakte så til med salt, pepper, red devil, tabasco, paprika krydder, og den hvitløk og chili purèn. Lot det så stå å småkoke en stund, og serverte med kokt blomkål til.
Hørtes veldig godt ut! Det er samme måten jeg lager mat på, ser hva jeg har i skapet og hiver oppi :)
Men det må da bli fryyyktelig mye mat?? Jeg tror jeg skal prøve, men kanskje mer som dette (til 2 personer):
1 boks hakkede tomater med hvitløk
1/2 boks fløte
2-300 g champignon
1 mellomstor løk
salt og pepper
chilisaus (kjøpte en god en i innvandrerbutikk, 0g karbs pr 100 g, litt som tykk tabasco)
4 kyllingfilleter
Hm.. blomkål.. enten er det jeg som er lei av blomkål, ellers hørtes det kanskje litt snodig ut i denne blandingen? Med tanke på hva JEG har i skap og fryser, hva med:
1/2 rød paprika
200 g squash
100 g aspagesbønner
paprikakrydder
ingefær (veldig godt i sånne gryter med fløte og kylling og tomat)
Jo det ble ganske mye mat ja.... vi var 4 som spiste, og det var mye igjen, så hadde med meg til lunsj på jobb i dag og.
Pleier som regel å lage litt mye av sånne middager, for det er så greit å bruke som lunsj dagen etter.
Det var faktisk helt greit med blomkål til. :) Men forslaget ditt hørtes ikke dumt ut heller, så ikke umulig at jeg prøver det neste gang. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.