< Tilbake til oversikten

Snacks

nita58 sa for siden:

Hei!

Dette går bra, masse god mat å velge imellom:p

Hva er lov med tanke på salt snacks? Er fremdeles baconcrisp "lov"? Hva med saltstenger? Annet?

Nille sa for siden:

Baconcrisp er OK, men saltstenger er fyfy - absolutt fyfy. Salte nøtter er OK, men helst ikke for mye panøtter og cashews. Av nøtter er valnøtter, macadamia og mandler best.

Men ingenting er bra store mengder, - lit om gangen !!

uhan sa for siden:

Ok - jeg er sikkert fryktelig treg; :o Hvilket merke av baconkrisp er det dere mener?
Unni

Nille sa for siden:

Maarud Bacongull i svart pose er OK. Gammeldags Baconsvor i Brun/beige/grå pose fra Maarud er OK. Kims er også OK, men dessverre er det litt lureri når de merker med 0 karber. De har ikke plikt til å merke når varen inneholder mindre enn 1 karb pr 100 gram. Men så mye spiser vi allikevel ikke på en gang vel ? Så da gjør det ikke noe.

Saltet er verre. Salt binder vann ! Med måte syns jeg man kan spise i vei !

Så man du vil ?? Nei, det tor jeg ville være dumt gjort, men om man orker så mye man vil er jo en annen sak. personlig blir jeg direkte uvell før jeg har klart å tømme en liten 45 grams pose med Gammeldags (som er den beste).

Titti sa for siden:

Jeg synes den sorte store posen fra Kims er best, men den er det 2,5 karber i. Den gammeldagse er ok, synes ikke det er sååå vanskelig å spise opp en hel liten pose av den jeg, men...
Som oftest får jeg ikke ha den i fred, gutta min elsker baconcrips.

nita58 sa for siden:

Jeg rører ikke en eneste en av saltstengene....OK;) ...lover Nille!!! he he:o Klarer bare litt av baconcrispet, men litt nøtter er alltid godt!

Titti sa for siden:

Hva med pistasjnøtter?

Nille sa for siden:

:nei: Cashews og pistasje er de med mest karber i:

Cashews har 17.7 karber pr 100 gram
Pistasje har 16.1 karber pr 100 gram
og peanøtter har 10,9 karber pr 100 gram

Titti sa for siden:

He he, jeg regnet nesten med det ;) De er jo best, men da holder jeg meg like godt unna!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.