Heisann...
Jeg er,etter et års alvorlig sykdom endelig i gang med å prøve å redusere vekten. Har ca 25kg som MÅ av. Det røyner for mye på helsen.
Jeg trenger råd og tips hvordan jeg skal gå frem. Har så vidt begynt med å kutte ut brød, poteter og annen stivelse. Likeledes sukker og brus. Men kan jeg innta noe sukkerfritt?
Videre kan jeg spise frukt og f.eks. Youplait 0,1 mango m.musli?
Tar ingen medisiner nå.Bortsett fra Østrogenplaster.(har prøvd alt og kapitulerte til slutt:( )
Håper at noen kan hjelpe meg. Er rimelig desperat etter hvert.:confused:
Klem fra Unni:)
Hvor mye av det "vanlige norske kostholdet er du villig til å kutte ut?
Om du ønsker å spise mest mulig likt alle andre er nok Lindberg det enkleste, og også det som kreven minst omlegging :)
Isåfall vil jeg anbefale deg å lese boken hans "Fedons metode". De har den kanskje på biblioteket?
Å kutte poteter, ris, pasta og brød er en bra start :)
Masse grønnsaker (som vokser over jorden) er også bra :)
Sjekk litt rundt her inne om de forskjellige filosofiene og se om noen faller i smak for deg :)
Heisann alle sammen.
Tusen takk for raske svar. Joda jeg kjenner Fedon Lindberg sin bok ut og inn. I 2005 var jeg trofast hos Torkil på Ketolyse. Men jeg har aldri kunnet klare bønner og erter. Og hos Torkil synes jeg det blir for mange piller.
Jeg vil gjerne spise frukt og grønnsaker samt youghurt og proteiner av et eller annet slag. Brød og poteter skal jeg nok klare meg uten. Men - sammen med sykdommen har nok glemt en hel del av selve kostholdet. Trenger kanskje bare noen gode ideer, da jeg føler meg ganske tom for slike selv.
klem Unni
Ut fra hva du skriver er jeg nok enig i at Fedon vil være det beste for deg. Forskjellen fra det du har gjort før og Fedfon er at du ikke er i ketose på ketolysekuren og du er ikke i ketose med Fedon. Men selv Fedon har grenser for mye frukt du kan/bør spise. Og du behøver ikke spise bønner og erter heller. Jeg er på Atkins Vedlikehold, som i praksis er Fedon kosthold. Og jeg hverken liker eller klarer å spise bønner og erter.
[color=purple][/color]
Den nye boka "Fedons Metode" er absolutt å anbefale og mye bedre enn de andre... Der er det masse oppskrifter og menyforkslag.:D
Nå høres jeg kanskje dum ut :o men med fare for det... skal jeg telle kalorier samtidig med lavkarbo/Lindberg diett?
I det hele tatt... skal jeg ha noe fett? Og hvor mye er det snakk om?:confused:
Noen som titter innom og svarer meg kanskje?
Unni
jeg vet ikke mer om fedon lindberg enn hva jeg har lest av brukere som følger filosofien her på forumet, og gjennom media så klart, men her tror jeg du finner masse info: forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=29
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.