nomma sa for siden:
Er det noen som har prøvd å lage sur sild og tomat sild med sukker erstatning??? Natren eller splenda????
Eddik og søstsoff går det bra??
nomma sa for siden:
Er det noen som har prøvd å lage sur sild og tomat sild med sukker erstatning??? Natren eller splenda????
Eddik og søstsoff går det bra??
tess81 sa for siden:
Ja det vil jeg å vite....elsker sursild, men helst da på hvetebrød, hmmm
Nille sa for siden:
Eddik & Splenda gikk iallefall bra i oljedressing...... Har ikke prøvd sursild :)
Titti sa for siden:
Å ja :spent:
Nomma, legg ut oppskfrift hvis du prøver og det blir bra da :D
Jeg har jo aldri laget sursild før heller jeg da, med eller uten sukker ;)
Er det mye karbi i kjøpt sursild altså...sukk.
nomma sa for siden:
Det er 15 g sukker pr 100 g, total karbohydrat innhold er 16 g, ihvertfall den jeg hadde stående i kjøleskapet.. greit at jeg så på den nå.. for den hørte hjemme i søppla . gammel.. må vel få vasket/rydde kjøleskapet også.. ;) har aldri laget sursild men har en kjempe god oppskrift på tomatsild, kansje prøve å lage den med søtstoff for det skal engentlig være mye sukker i den.
Jazzologist sa for siden:
Heisann! Ny på forumet her... Ser at denne tråden er gammel, men hvis det fortsatt skulle være aktuelt: Her er en oppskrift på sursild med sukrin, som jeg fant på www.elskmat.no/sursild/. Siden sukrin og eddik tydeligvis funker bra her, går jeg ut fra at det gjør det ellers også. Så da kan man vel egentlig bare bruke en hvilken som helst sildeoppskrift (tomat, karri osv) og erstatte sukkeret med sukrin. (Unntaket blir sild i Madeira, for der følger det jo masse karbo med vinen... dessverre.)
4 sildefileter
1 løk
Laurbærblad
1 ts hele sorte pepper
2 dl vann
1 dl eddik
1 ss hele allehåndekorn
1 dl sukrin
Kok opp vann, eddik, sukrin og krydder. La det koke i ca 10 minutter og avkjøl blandingen. Skjær opp løk og sild i småbiter og bland alt sammen. Ha på noen ekstra hele sorte pepper og laurbærblad tilslutt. Ha i en tett skål og la det stå romtemperert i ca 2 døgn, oppbevares deretter 2 uker kjølig.
langaard sa for siden:
Funker med stevia også:ja:
Dietta sa for siden:
Og flytende natreen :)
beths sa for siden:
Sukrinmelis funker veldig bra :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.