Dette er kanskje et dumt spørsmål på en side som denne, men jeg spør allikevel:rolleyes:
Jeg har gått på Ketolyse ca 3 mnd, har ikke fått beste "elev i klassen diplomet"- men jeg har gjort mitt beste til forhold av hvilken setting man har vært oppi. Jeg har mistet ca 5 kg denne tiden, og litt cm, hvor mange vet jeg ikke. Er litt lei av av "kuren" nå, og lurer på om jeg kan gå over på en mer liberal holding som å innføre mer frukt. Savner frukt i kostholdet og nå er jeg rimelig lei av grønnsaker i ulike former og fett!!!
Det jeg skulle ønske er en lavkarbo diett som man kan spise litt frukt og grønt og kanskje en fiberrik eller musli frokost med biola melk/yougurt til frokost og kanskje slippe litt av alt fettet!
Hva skjer med kroppen om jeg snur trenden til en mer "vanlig kostholdsendring" som mager kjøtt, fisk, grovt brød, lite fett, frukt og grønnsaker???
Trenger bare litt råd og vink på en alternativ fortsettelse, jeg har ikke lyst til å begynne å spise loff, pasta og ris-det savner jeg ikke heller! Men kanskje linser, kikerter og fullkorn ris en gang iblant!
Mens jeg er i tenkeboksen om hva mitt kostholdsfiliosofi er best på sikt, tar jeg gjerne imot gode råd;)
Flott, da ser det ut som at jeg skifter kostholdsfilosofi!
Jeg er ikke ute etter å gå mest mulig ned å kortest mulige tid, men ta dettte over sikt-og ikke minst å spise nogelunde slik man skal gjøre resten av livet.
Har spist så lite disse siste dagene, da jeg omtrent har blitt kvalm av å se fløte/creme fraiche, bacon og grønnsaker. Og da blir veien kort til å dytte noe annet tull i munnen når sulten kommer!:(
Du slipper ikke unna grønnsaker på Fedon altså ! Det er MINST like viktig med grønnsaker der som på Ketolyse og Atkins. Eneste forskjellen er at du ikke er i ketose, spiser mer karber og littegrann mindre fett.
Neida, håper ikke det!:p Er veldig glad i grønnsaker og salat, men jeg har savnet som sagt frukt og annet tilbehør til kjøtt/fisk eller kylling. Lavkarbo passer meg veldig bra, og kroppen min trives best uten hvetemel og andre raske karbohydrater.
Er fortsatt flink å trene, går tur over 1 time hver dag eller sykler 30 min på sykkel inne. Har også kjøpt meg en DVD med aerobic i ulike nivåer.
En ting er sikkert, lavkarbo konseptet er kjempebra, det er bare om å finne sin egen stil og hvordan man vil leve etter den. Dette er jo en livsstilendring-ikke en "ned 10 kg på 2 dager variant":p
Lykke til, Nita :D Så flott at du ikke gir opp lavkarbo!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.