< Tilbake til oversikten

Dårlig øko og lavkarbo.

Titti sa for siden:

Denne uka har vi dårlig råd frem til jeg får lønn neste helg.
Noen tips til billig lavkarbo-mat? :)

chili sa for siden:

Tunfisk på boks
Nakkekotteletter(4 stk), kjøttdeig(1 kg) og laksefileter(4 stk) eller laksekoteletter: alt dette med merket Euroshopper! 1/2 eller 1/3 av prisen enn feks gilde eller findus. Fåes kjøpt på rimi.

Linser (kanskje ikke så barnevennlig..) (12.90 for 500g) Innvandrerbutikk.

Kjøp grønnsaker på innvandrerbutikk, ikke rimi o.l.!

Priseks: laksefileter fra euroshopper: 29 kr, samma vare fra enghav/findus: 79 kr...
Laksekotteletter: 19 kr...(euroshopper).

ps: jeg jobber ikke for euroshopper, assa!:p

Titti sa for siden:

He he, jeg dro faktisk på Rimi i dag (liker egentlig ikke å handle der).
Kjøpte euroshop kjøttdeig og pålegg.

Og så dro jeg på Meny og handlet billig firstprice-egg. Tror det er 25 i pakka til 25 kr. :)

Jeg kjøpte også stooor pakke med brokkolitopper fra frossendisken, glemte å kikke etter andre ting i frysa, men handlet fisk fra first price på Meny.

Så vi overlever nok denne uka også :)

kristih sa for siden:

Sånne bokser med avskjär etter at de har skåret pålegg. Gjerne store fine biter med pålegg som er under halve prisen og du kan selv bestemme hvor tykke skiver du vil ha:-)

themonk sa for siden:

Lungemos, lever, prior frosne kyllinglår, egg på innvandrersjappe, tilbudskjøttdeig.

Du klarer deg nok fint. :)

Titti sa for siden:

Øy, lungmos...jeg er ikke så desp. altså ;)

kristih sa for siden:

hehe nei lungemos var litt vel dröyt, men det er mye billig fårikål kjött der ute . Stor gryte kan vare i mange dager:-)

Fridolina sa for siden:

hvor bor du enn? Langt fra svenske grensa?
[color=red][/color]
Skulle si tunfisk i boks jag.. kan brukes til mye..
[color=red][/color]
Jag trur att jag skulle vare mye rikere, viss jag ikke hade en sambo! jag kan prinsip spise va som helst f eks omelett till middag eller grønnsakswook med masse krydder..Billig mat!!! men det er ikke gott nok til sambon min (han spiser lav-karbo).. han ska ha en kjøtt bit han..DYRT

bubavon sa for siden:

mmmmm...lever...det må vel være det man får mest helse for pengene av.

Fridolina sa for siden:

Har spist gås?, lever en gang på resturang i sverige og det var DRIT godt!!!!

men men..lever handler veldigt mye om , hvordan man tillager den (krydder osv) eller:confused: jag tørr vartfall ikke å prøve..

Titti sa for siden:

He he, samme med min sambo, vi må ha kjøtt til middag hver dag, hvis ikke blir han kjøttsulten på kvelden :rolleyes:

Bor et stykke fra svenskegrensa ja, så vinninga går ofte opp i spinninga når en tar det som en tur, får da skal en jo koooose seg på tur også :p

Fridolina sa for siden:

Gutter!!! kan gott spise fisk sier han..men ikke uten gulerøtter og poteter.. halloooooooo..bortsjemt guttunge fra bergen!!!!!
[color=red][/color]
Vi drar til sverige 1-2 ganger i måneden..handler det vi har penger till..han har firma bil med gratis bensin, så vi kjener så utroligt mye på det...Vi røyker ju også..:D så då då blir det vartfall billigt!!!!
[color=red][/color]
bare 1.5 timer til Tøcksfors fra Oslo.kjøpesentret er åpent til 2100, var dag!!!
[color=red][/color]

themonk sa for siden:

Apropos lever, så fant jeg en liten pakke med kyllinglever i frysedisken på Ultra her om dagen. Tror faktisk det var prior. Kyllinglever er veldig fint, for det er så enkelt å tilberede. Veldig billig er det også.

Hest kan forresten anbefales. Det er "billig" luksusmat. Koster omtrent halvparten av oksekjøtt, men er mye mørere.

nalana sa for siden:

Hest finner man vel ikke i hvilken som helst frysedisk:p

kristih sa for siden:

Nei men spör du så er det overraskende mange som har:-) Spis mer hest så slipper vi å sende de på lange transporter til slakterier i östeuropa... Hest er best, også på skiva.-)

Titti sa for siden:

Vi bor i Vestfold, så vi pleier å ta fergen til Strømstad og kjøre rundt via Moss-Horten når vi skal hjem. Har ikke vært på Harryhandel siden i sommer, så det begynner å bli tomt i frysa nå ;)

Masse penger å spare ja! Men som sagt går det jo litt penger når man tar det som en tur også.

themonk sa for siden:

Det vet jeg ikke helt nei... De har det i ferskvaredisken på Ultra i Trondheim i alle fall. Koster 149,- kr kiloen for rein ytrefilet. Minner litt om reinsdyr i grunnen. Veldig mørt og smakfullt. Var litt skeptisk før jeg hadde smakt det. Høres jo litt skummelt ut å spise hest, men det er godt altså.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.