< Tilbake til oversikten

For mye fett?

Klumpe sa for siden:

går det ann? å spise for mye av det så vektnedgang stopper eller man legger på seg?
uvant med alt dette fettet altså..

er det best å holde seg til olje og kanskje kutte ned på ost, smør, fløte og rømme?

redd det skal bli for mye av det gode jeg...

er vel mindre fett på lindberg enn atkins? lurer på om jeg skal titte litt mer på han jeg.

Summer sa for siden:

Man bør justere fett og karber mot hverandre. Mye karber skal ha mindre fett, og mye fett skal ha mindre karber. :)

bubavon sa for siden:

hold deg i værtfall laaaangt unna planteoljer som soya- solsikke- peanøttolje og lignende. De eneste oljene som er ok er kaldpressede extra virgin oljer, som oliven, kokos, palme og linfrø olje. for ikke mer enn 100 år siden fantes nesten ingen andre oljer. Men jeg mener nå at det sunneste fettet er meierismør, fett som er i kjøttet, og også kokosolje.

Om du passer best til atkins eller lindberg må du prøve deg fram til selv. De fleste mister vekt på begge, men det finnes jo noen som ikke har sjangs til å miste vekt på lindberg, og også omvendt. Men uansett ville ikke jeg kuttet ut smør o.l, kutt heller ned på olje, og det sier seg vel selv at du må spise mindre fett på lindberg.

Klumpe sa for siden:

det med mer karber = mindre fett visste jeg. ;)
men hva med ost ?

stinasol sa for siden:

dette er såpass forskjellig fra person til person så prøv deg frem og følg med på vekten,selv kan jeg spise nærmest ubegrenset med rømme fløte ost osv og går like mye ned(eller mer) :)

Klumpe sa for siden:

lucky you!!! :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.